HomeFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in
Latest topics
» Wangian Pengoda Wanita Terlaris
Yesterday at 4:17 pm by isterisayang

» Kedai Barangan Rumahtangga & Portal Keintiman Suami Isteri
Yesterday at 4:16 pm by isterisayang

» Reload Herba Power Untuk Lelaki Dahaga Aksi Lebih Lama
Yesterday at 4:15 pm by isterisayang

» Kembalikan Keintiman Hubungan Rumahtangga Anda , Ketat , Wangi , Kepuasan Seperti Pengantin Baru
Yesterday at 4:13 pm by isterisayang

» Waterbuddy – Water Buddy Alat Pembesaran Senjata Lelaki
Tue 19 Aug 2014, 8:15 pm by untuklelakidotnet

» Pam Waterbuddy|Pam Zakar Terbaik Guna Air|
Tue 19 Aug 2014, 7:33 pm by untuklelakidotnet

» HERCULES PUMP - Malaysia
Mon 18 Aug 2014, 8:10 pm by untuklelakidotnet

» Produk Besarkan Zakar : Hercules Electric Pump |
Mon 18 Aug 2014, 8:09 pm by untuklelakidotnet

» Pewangi Wanita Anggun - Pherolins Pikat Suami dan Lelaki‎
Sun 17 Aug 2014, 4:35 pm by untuklelakidotnet

Share | 
 

 BERITA DUNIA HIBURAN - PART 5 (go to part 6 plzz)

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12 ... 20  Next
AuthorMessage
sally_eiyna
Ahli Lagenda
Ahli Lagenda


Number of posts: 10338
Age: 32
Location: Changlun, Kedah
Registration date: 17/09/2008

PostSubject: Re: BERITA DUNIA HIBURAN - PART 5 (go to part 6 plzz)   Wed 07 Jan 2009, 11:29 am

RTM- Sahut Cabaran Shabery



Kali ini Jomstar.com ke menara tertinggi ke-4 dunia untuk bersama merialisasikan program talkshow santai @1 bersama Hezry di Menara Kuala Lumpur. Program ini diaspirasikan hasil cetusan idea YB Dato' Ahmad Shabery Cheek, Menteri Penerangan Malaysia.
Back to top Go down
View user profile
sally_eiyna
Ahli Lagenda
Ahli Lagenda


Number of posts: 10338
Age: 32
Location: Changlun, Kedah
Registration date: 17/09/2008

PostSubject: Re: BERITA DUNIA HIBURAN - PART 5 (go to part 6 plzz)   Wed 07 Jan 2009, 11:30 am

Jual Belacan Tak Glamor - Ezany



Mungkin ramai diantara kita sudah mengenali pelakon popular Ezany, anak kelahiran Perlis yang kini menempa nama sebagai seorang ushawan yang berjaya."Bukan aku tak percaya dengan dunia lakonan ni, cuma aku...
Back to top Go down
View user profile
sally_eiyna
Ahli Lagenda
Ahli Lagenda


Number of posts: 10338
Age: 32
Location: Changlun, Kedah
Registration date: 17/09/2008

PostSubject: Re: BERITA DUNIA HIBURAN - PART 5 (go to part 6 plzz)   Wed 07 Jan 2009, 11:32 am

Apa Nasha Buat Di Hong Kong?



Siapa tak kenal anak kelahiran Kampung Pandan ini, Nasha Aziz, 37. Dengar khabar ke Hong Kong! Apa dia buat di sana? Ikuti kisah beliau, eksklusif dan hangat setiap detik
Back to top Go down
View user profile
sally_eiyna
Ahli Lagenda
Ahli Lagenda


Number of posts: 10338
Age: 32
Location: Changlun, Kedah
Registration date: 17/09/2008

PostSubject: Re: BERITA DUNIA HIBURAN - PART 5 (go to part 6 plzz)   Wed 07 Jan 2009, 11:33 am

MPRN Lancarkan Saluran Baru



Tahun baru 2009 ini adalah tahun yang lebih bermakna buat Media Prima Radio Network (MPRN) , kerana pengendali rangkaian Hot Fm dan Fly Fm ini telah mewujudkan sebuah lagi stesen radio khusus bagi pendengar berbangsa...
Back to top Go down
View user profile
sally_eiyna
Ahli Lagenda
Ahli Lagenda


Number of posts: 10338
Age: 32
Location: Changlun, Kedah
Registration date: 17/09/2008

PostSubject: Re: BERITA DUNIA HIBURAN - PART 5 (go to part 6 plzz)   Wed 07 Jan 2009, 11:36 am

'Mawi di Bumi Anbia' Jelajah Negara Timur Tengah



Majlis Berbuka Puasa dan Sidang Media 'Mawi di Bumi Anbia' telah diadakan sebentar tadi di Retoran Al-Nafourah , Le Meridien, Kuala Lumupur. Ianya dihadiri oleh Ketua Pegawai Operasi Maestro Talent & Management Sdn. Bhd. En. Freddie Fernandez, Puan Zunaidah Idris, Ketua Pegawai Operasi Al-Najwa Productions,Yg. Berbahagia Dato' Stapa Hj. Omar, Ketua Pegawai Eksekutif DCL dan wakil Astro serta pihak media.
Back to top Go down
View user profile
sally_eiyna
Ahli Lagenda
Ahli Lagenda


Number of posts: 10338
Age: 32
Location: Changlun, Kedah
Registration date: 17/09/2008

PostSubject: Re: BERITA DUNIA HIBURAN - PART 5 (go to part 6 plzz)   Wed 07 Jan 2009, 11:50 am

Linda Jasmine....seksinye....70% hilang....



Semalam, Budiey telah menghadiri dua event. Pada jam 3 petang, ada sidang media Anugerah Juara Lagu ke 23 di Sri Pentas dan malamnya, Budiey ada menonton filem terbaru terbitan Tayangan Unggul iaitu filem MAUT. Masih terpahat kukuh dalam ingatan Budiey di mana Budiey ada ke lokasi pengambaran yang diadakan di belakang rumah Budiey di Sungai Sentul dua tahun lalu. Tengok entri ini klik PART 1 dan PART 2.

Masa tengah lepak-lepak selepas menonton filem ini, Budiey ada terjebak dengan seorang selebriti ini Memang selalu sangat dia berpakaian seksi dan kali ini dengan berani matinya dia menelanjangkan 70% bahagian belakang pergh! Mantap habis! Korang nak klu gak ke? Mmm, klunya dia akan berkawin dengan seorang pelakon yang juga antara pelakon filem MAUT pada 14 Februari nanti. Hehe dah dapat teka kan sapa?
Back to top Go down
View user profile
sally_eiyna
Ahli Lagenda
Ahli Lagenda


Number of posts: 10338
Age: 32
Location: Changlun, Kedah
Registration date: 17/09/2008

PostSubject: Re: BERITA DUNIA HIBURAN - PART 5 (go to part 6 plzz)   Wed 07 Jan 2009, 11:51 am

Hubungan sulit artis kontroversi

ADUH, panas sungguh telinga Papa apabila mendapat panggilan daripada seseorang yang hanya mahu menamakan dirinya sebagai Bad.

Apa yang Bad mahu sampaikan kepada Papa ialah kisah seorang artis kontroversi yang rupanya kini sedang hebat menjalin hubungan dengan seorang putera raja dari sebuah negeri yang cukup terkenal.

Kalau disebut nama artis wanita itu dan kekasihnya dari golongan bangsawan itu, sudah tentu ramai yang akan terlopong.

Khabarnya, mereka sudah lama saling mengenali antara satu sama lain dan kini sedang ralit memadu kasih.

Bagaimanapun, kedua-dua mereka amat sukar untuk meneruskan hubungan cinta ke peringkat yang serius kerana anak raja itu sudahpun mempunyai keluarga sendiri.

Pada masa yang sama, aktres itu juga terlalu muda untuk memikirkan hal rumah tangga.

Apatah lagi, ketika ini aktres berkenaan juga terikat dengan pelbagai tawaran berlakon.

Sebelum menemui putera raja ini, aktres berkenaan pernah menjalin hubungan kasih dengan anak seorang jutawan yang berpengaruh.

Hubungan intim mereka seperti yang dilaporkan media memperlihatkan keluarga kedua-dua belah sangat menyenangi dan merestui hubungan mereka.

"Yang saya tahu, sebelum ini, dia cukup bahagia dengan teman lelakinya. Malah, saya lihat mereka memang cocok sekali. Namun, apabila bertemu anak raja, si aktres itu mengambil jalan untuk memutuskan hubungan dengan kekasihnya," kata Bad panjang lebar.

Melopong mulut Papa apabila mendengar kisah Bad dan seandainya kisah ini benar, Papa memang hilang rasa hormat kepada artis ini.
Back to top Go down
View user profile
sally_eiyna
Ahli Lagenda
Ahli Lagenda


Number of posts: 10338
Age: 32
Location: Changlun, Kedah
Registration date: 17/09/2008

PostSubject: Re: BERITA DUNIA HIBURAN - PART 5 (go to part 6 plzz)   Wed 07 Jan 2009, 11:53 am

Tabiat buruk bekas suami aktres

PAPA sememangnya terkejut apabila seseorang membisikkan ke telinga Papa tentang kisah di sebalik perceraian seorang aktres jelita ini.

Mungkin sebelum ini ramai yang menuding jari ke arahnya dengan mengatakan dia mempunyai hubungan sulit dengan seorang lelaki kacak tetapi hakikatnya, kisah yang terjadi adalah sebaliknya.

Apa yang Papa dapat tahu tentang kisah sebenar dia perceraiannya adalah kerana bekas suaminya itu mempunyai keinginan dan bernafsu kepada kaum sendiri.

Memang Papa hanya mampu gelengkan kepala apabila diberitahu tentang kisah ini.

Jelas sumber Papa itu lagi, aktres ini sendiri sudah beberapa kali menghidu kegiatan suaminya yang cenderung ke arah lelaki yang jauh lebih muda daripada usianya.

Sehinggalah ke satu ketika, aktres ini melihat sendiri di depan matanya kegiatan suaminya bersama lelaki lain yang menyebabkan hatinya hancur luluh.

Atas sebab itu juga, aktres berkenaan cuba mencari cinta bersama lelaki lain.

Papa pun pelik dengan sikap bekas suami aktres itu. Nak kata aktres ini tidak cantik dan tidak bergaya, memang mustahil kerana aktres ini memang jelita dan mempunyai karisma serta auranya yang tersendiri.

Entah betul atau tidak cerita ini, Papa pun sukar untuk memberikan jawapannya.
Apa sahaja yang berlaku hanya aktres itu dan bekas suaminya sahaja yang tahu.
Patutlah kalau diminta bercerita tentang kisah perceraiannya, aktres ini sering kali berkata ia terlalu sulit untuk diceritakan kerana tidak mahu mengaibkan sesiapa.
Back to top Go down
View user profile
sally_eiyna
Ahli Lagenda
Ahli Lagenda


Number of posts: 10338
Age: 32
Location: Changlun, Kedah
Registration date: 17/09/2008

PostSubject: Re: BERITA DUNIA HIBURAN - PART 5 (go to part 6 plzz)   Wed 07 Jan 2009, 12:17 pm

AWANI! bila pemberita tv semakin glamer2 & chantek2!!!



Back to top Go down
View user profile
Udae_roses
Newbie
Newbie


Number of posts: 27
Age: 28
Location: JOHOR
Registration date: 30/07/2008

PostSubject: Re: BERITA DUNIA HIBURAN - PART 5 (go to part 6 plzz)   Wed 07 Jan 2009, 3:15 pm

seksi giler linda jasmine tue...
bf die xjealous ke dpt awek seksi @ die lg suke.. ngeh3x
Back to top Go down
View user profile
Ms Red
Newbie
Newbie


Number of posts: 11
Age: 37
Registration date: 14/07/2008

PostSubject: Re: BERITA DUNIA HIBURAN - PART 5 (go to part 6 plzz)   Wed 07 Jan 2009, 3:21 pm

KL, 7 JAN 2009: Tak tumbuh tak melata, tak sungguh orang tak kata. Ana ingat, cerita gosip Ustaz Rugged, Akhil Hayy dengan Waheeda, sengaja orang reka-reka, tapi semua itu bukannya auta. Tuhan punya kuasa, ana lihat sendiri dengan mata.

Amboi... macam pantun seloka beritma pula mukadimah Murai Batu tu. Sekali-sekala boleh kan?.

Sebenarnya, Murai Batu nak ceritakan pada korang insiden Ustaz Rugged tu terkantoi dating tengok wayang tengah malam buta dengan Si Waheeda, baru-baru ini di 1 Utama, PJ. Hai, bukannya Murai Batu saja yang nampak, satu panggung pun kenal mereka berdua selepas wayang hantu Spanish, KM31, habis dan lampu panggung dah cerah.

Kemudian, macam sedar orang dah terperasan. Kedua-dua mereka mulalah gelabah. Masuk saja tempat parking, Ustaz itu terus jalan jauh sebatu tinggalkan Waheeda. Nak cover line lah tu, tapi rasanya dah terlambat, dah kantoi...
Jangan Tak Lihat
Pusing punya pusing, last-last berjumpa sekali lagi dengan orang dekat lif. Tapi mereka berdua terus berlalu di depan Murai Batu dan peminat yang dah mula berbisik-bisik. Tak apalah, kita faham.

Murai Batu sebenarnya tak kisah. Nak tengok wayang bukannya satu crime sebab Murai Batu pun kaki wayang. Tentang gosip dia orang berkahwin atau tidak, Murai Batu sendiri tak pernah ambil pot tapi janganlah menafikan sangat ada hubungan. Yalah, Lembah Klang yang comel lote ini bukanlah besar sangat...

Biar telus, tengok macam Ashraf Muslim & Sherry Ibrahim serta Kevin Zahrin & Intan Ladyana. Mereka selalu keluar berdua jalan-jalan di Pavilion dan pernah juga terserempak dengan wartawan. Tapi sebab mereka berterus-terang, wartawan pun tak kecoh. Tapi yang cuba dolak-dalih dan sorok-sorok inilah yang menimbulkan 'wasangka dan wassini'.

Murai Batu harap Ustaz Akhil dan Waheeda janganlah berkecil hati dengan teguran ini. Kalau benda berlaku bukan dekat tempat public, Murai Batu mungkin boleh pejam sebelah mata, tapi itulah... Dan sebagai pendakwah, biarlah Ustaz berterus terang saja untuk elakkan fitnah sebagai mana yang Ustaz selalu berpesan kepada penonton dan peminat semua. Itu saja. Assalamualaikum
Back to top Go down
View user profile
sally_eiyna
Ahli Lagenda
Ahli Lagenda


Number of posts: 10338
Age: 32
Location: Changlun, Kedah
Registration date: 17/09/2008

PostSubject: Re: BERITA DUNIA HIBURAN - PART 5 (go to part 6 plzz)   Wed 07 Jan 2009, 4:38 pm

Malam Kemuncak ABPBH08 - 12 April 2009



Anugerah hiburan berprestij Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2008
(ABPBH08) bakal melalui pencalonan awal apabila borang undian mula diedarkan setiap hari dalam akhbar Berita Harian dan Berita Minggu selama 6 minggu bermula 29 Disember ini hingga 8 Februari 2009.

Penganjur telah membuat sedikit perubahan pada format borang pencalonan awal apabila borang tersebut terbahagi kepada 7 bahagian di mana pembaca harus mengumpulkan borang undian dari hari Isnin hingga Ahad.

"Penganjuran ABPBH kali ke-22 ini turut menyaksikan saingan hebat para selebriti bersaing merebut gelaran Bintang Paling Popular bagi setiap kategori yang dipertandingkan.

"Seperti yang ramai ketahui, ABPBH diadakan setiap tahun bertujuan memberi pengiktirafan kepada selebriti tanah air, di samping memberi peluang kepada pembaca setia Berita Harian untuk menyertai malam anugerah berprestij.

"Kali ini seperti mana tahun-tahun sebelumnya, malam kemuncak ABPBH akan berlangsung pada 12 April 2008 di Arena of Stars, Genting Highlands," kata Pengurusi Ahli Jawatankuasa ABPBH08, Puan Hanizam Abdullah, ketika majlis pelancaran anugerah tersebut di Hotel Palace of The Golden Horses, Seri Kembangan, petang semalam.

Pada majlis itu ia turut diselitkan majlis Penyampaian Hadiah Pereka Popular ABPBH07, sebagai pengiktirafan kepada pereka fesyen dan artis yang menggayakan pakaian pada anugerah lalu.

Pertandingan yang turut diundi oleh pembaca Berita Harian itu dimenangi pereka Hatta Dolmat dan Michael Shu (bersama Lord's Tailor) selain pelakon Julia Ziegler dan Mawi.

Turut hadir majlis tersebut Ketua Pengarang Kumpulan NSTP, Datuk Hishamuddin Aun, Penaung ABPBH08, Datuk Manja Ismail, barisan artis dan pihak media.


16 Kategori yang dipertandingkan:

- Penyanyi Lelaki Popular
- Penyanyi Wanita Popular
- Penyanyi Berkumpulan / Duo Popular
- Penyanyi Nasyid Popular
- Pelakon Filem Lelaki Popular
- Pelakon Filem Wanita Popular
- Pelakon TV Lelaki Popular
- Pelakon TV Wanita Popular
- Artis Baru Lelaki Popular
- Artis Baru Wanita Popular
- Pelakon Komedi Lelaki Popular
- Pelakon Komedi Wanita Popular
- Pengacara TV Lelaki Popular
- Pengacara TV Wanita Popular
- Penyampai Radio Lelaki Popular
- Penyampai Radio Wanita Popular
Back to top Go down
View user profile
sally_eiyna
Ahli Lagenda
Ahli Lagenda


Number of posts: 10338
Age: 32
Location: Changlun, Kedah
Registration date: 17/09/2008

PostSubject: Re: BERITA DUNIA HIBURAN - PART 5 (go to part 6 plzz)   Thu 08 Jan 2009, 8:20 am

'Daddy Que bapa tiriku' - Anak Linda sedia terima perubahan status ibu



JARANG sekali kita dapat melihat wajah berseri-seri Que Haidar. Apa tidaknya, hampir kesemua filem yang dibintanginya menyaksikan dia memegang watak antagonis yang hanya mempamerkan sisi 'gelap' Que.

Memang diakui itu hanya perwatakan Que dalam filem tetapi mereka yang tidak mengenali Que mungkin mempunyai tanggapan 'negatif' terhadapnya.

Malah bukan semua orang terutama penonton mempunyai peluang untuk mengenali secara dekat dan mengenali sisi 'lembut' Que.

Namun, ada sebab lain di sebalik keceriaan dan keserian yang terpancar pada wajah Que. Seperti yang diketahui umum, jejaka berusia 30 tahun itu telah mengumumkan bahawa dia akan menamatkan zaman bujangnya pada 14 Februari depan.

Menangkis semua tanggapan buruk khalayak mengenai jurang usia dia dan kekasih hatinya, Linda Jasmine, 36, Que yang ditemui pada majlis tayangan filem lakonannya, Maut, tidak berhenti melemparkan senyuman apabila wartawan bertanya soalan mengenai perkahwinannya.



MEMBILANG hari menanti saat-saat bahagia.


Apabila ditanya perasaannya menanti hari bahagia, Que dengan singkat hanya menjawab: "Berdebar dan gementar."

Namun, seperti pasangan kekasih lain, persiapan perkahwinan Que dan Linda kebanyakannya diuruskan oleh pihak wanita. Cuma Que ada menemani Linda dalam hal mendapatkan penajaan perkahwinan seperti khidmat jurugambar.

"Kalau nak tahu lebih pasal persiapan, tanyalah Linda. Saya ikut sahaja. Tapi setakat ini hampir 50 peratus persiapan sudah dilakukan."

Mula berkenalan sekitar Mei 2008 pada konsert mingguan Akademi Fantasia, Que dan Linda mula rapat pada bulan Jun. Dua bulan kemudian, Que terus melamar Linda dan mereka sudah berbicara mengenai perkahwinan semenjak September lalu.

Keputusan mendadak yang dibuat oleh Que menimbulkan persoalan sama ada perkahwinan itu terlalu cepat bagi kedua-dua pihak yang hanya berkenalan kira-kira tujuh bulan.

"Soal ajal dan maut kita tidak tahu. Ada kalanya kita membuat perancangan dan bukan semuanya berjalan seperti yang dikehendaki. Jadi saya tidak merancang lama untuk perkahwinan ini. Semuanya datang secara tiba-tiba," luah Que yang ditemani Linda ke majlis tayangan itu.


SATU-SATUNYA zuriat Linda hasil perkahwinan lalu, Qalif sedia menerima kehadiran Que Haidar sebagai 'daddy'nya.


Berita perkahwinan Que pada mulanya bukan sahaja mengejutkan tetapi juga dianggap satu 'jenaka' kerana banyak pihak tidak mempercayainya termasuk juga kawan-kawannya yang tidak yakin dia akan berkahwin.

"Mereka yang rapat dengan saya juga tidak mempercayai berita ini. Namun, mereka kena sedar bahawa saya sudah berusia 30 tahun. Tetapi saya berkahwin bukannya disebabkan usia. Benda (perkahwinan) itu datang secara semula jadi. Tak ada orang yang memaksa saya," tambahnya yang memegang watak Jamil dalam filem Maut.

Berharap untuk mendapatkan anak secepat mungkin, Que juga mendoakan kebahagiaan rumah tangga mereka. Dia juga sudah rapat dengan anak Linda, Qalif Khan, 8.

"Selepas seminggu kami mengumumkan berita perkahwinan, Qalif sudah mula memanggil saya Daddy. Dia sudah boleh menerima saya dalam hidupnya."

Sebelum ini, Linda sendiri pernah memberitahu anaknya itu manja dengan Que dan mereka selalu menonton kartun bersama.

"Que boleh layan dia dengan senang. Apa yang lebih penting ialah dia seorang yang jujur dan terus terang,"kata Linda.

Sudah pun bertemu dengan keluarga Linda, Que juga dapat berkomunikasi dengan baik terutama dengan bakal bapa mentuanya. Seperti ibu bapa yang lain, Que memberitahu ayah Linda turut memberi nasihat kepadanya. Katanya, perkahwinan bukan sesuatu yang main-main dan kalau boleh kekalkan hubungan itu seumur hidup.

"Ayah Linda bukannya mempunyai maksud lain kerana saya percaya semua ibu bapa akan cakap benda yang sama. Saya faham dengan nasihat yang diberikan. Saya juga sedar bahawa setiap rumah tangga ada masalah dan dugaan sendiri tidak kira dengan siapa kita berkahwin. Itu adalah dugaan Tuhan," sambung Que yang bakal dilihat dalam filem Skrip 7707, Stamp, Duhai Si Pari-Pari dan Papadom.



Tidak melalui episod pertunangan, bagi Que dan Linda, apa yang penting ialah majlis akad nikah. Mereka telah membuat keputusan untuk mengadakan majlis akad nikah dan persandingan pada 14 Februari di restoran Bora Ombak, Ampang.

"Temanya ialah garden dan kami memilih Bora Ombak kerana kawasan itu terbuka supaya memudahkan wartawan dan jurugambar bekerja. Kami akan bernikah selepas Asar dan kemudian akan berehat seketika.

"Selepas Maghrib, majlis sanding akan bermula di lokasi sama. Majlis di Felda Taib Andak, Kulai, Johor pula akan diadakan pada 15 Mac nanti," ujar Que sebelum menamatkan perbualan.
Back to top Go down
View user profile
sally_eiyna
Ahli Lagenda
Ahli Lagenda


Number of posts: 10338
Age: 32
Location: Changlun, Kedah
Registration date: 17/09/2008

PostSubject: Re: BERITA DUNIA HIBURAN - PART 5 (go to part 6 plzz)   Thu 08 Jan 2009, 8:31 am

Bukan sekadar berwajah 'jambu'



Menggalas nama komersial Fizo Omar, aktor yang baru genap setahun melibatkan diri dalam dunia lakonan ini diakui masih lagi asing pada pandangan umum.

Harus diakui kelibatnya di persada seni tempatan mulai dirasai selepas satu demi satu hasil lakonannya boleh dilihat di layar kaca sejak akhir-akhir ini.

Biarpun lambat meraih populariti, bukan salah empunya diri tetapi hakikatnya bagi insan yang 'menjual' bakat di kaca TV seperti Fizo, sememangnya masa yang lebih panjang diperlukan untuk dikenali ramai.

Namun, jejaka yang memiliki paras yang sedap mata memandang ini tidak kecewa dengan situasi yang telah dilaluinya. Malah, dia menyedari hakikat bahawa dirinya menceburi bidang seni bukan untuk mengejar populariti tetapi kerana mahu membuktikan bakatnya dalam bidang lakonan.

"Saya sedar saya masih belum dikenali ramai. Walaupun sudah terlibat dalam tujuh drama, semuanya adalah watak sampingan. Sementelah, saya hanya diberikan watak utama dalam dua drama iaitu Kau Curi Cintaku dan Bionik. Tetapi kedua-dua drama itu belum lagi ditayangkan.



"Namun, saya tidak menyalahkan mana-mana pihak dan menerima semua tawaran yang diberikan. Lagipun lakonan saya belum cukup bagus lagi dan saya masih perlu belajar. Maka, bagi saya bakat dan populariti itu perlu jalan seiring.

"Saya tidak mahu mengharapkan bekerja atau kekal lama dalam industri kerana populariti. Saya mahu dikenali kerana bakat lakonan saya. Proses ini akan mengambil masa," kata Fizo kepada Kosmo!.

Bergandingan dengan Remy Ishak

Pernah menyertai pertandingan Hero Remaja, Fizo pada asalnya adalah seorang model. Namun disebabkan terlalu mencintai lakonan, dia telah menyertai sesi uji bakat drama arahan Rashid Sibir, Elit, yang memfokus tentang kehidupan model.

Kesungguhannya itu telah membuka peluang apabila dia meraih watak sampingan dalam drama tersebut yang ditayangkan di Astro Mac lalu. Bermula dari detik itulah, Fizo kini sibuk menjalani hidup sebagai aktor.

"Memang saya sendiri yang mahu berlakon dan sedang menikmati prosesnya. Cuma ada kalanya saya amat penat kerana waktu penggambaran yang tidak menentu. Karier lakonan adalah sesuatu yang menelan masa panjang," luah Fizo yang bakal menjadi pengacara program untuk RTM.

Baru sahaja menghabiskan rakaman telefilem Bisikan Cinta untuk slot Cerekarama di TV3 bagi siaran 17 Januari ini, Fizo menghidupkan watak sebagai Syukur, seorang budak kampung yang berpegang teguh pada ajaran agama.



"Dalam drama ini, saya bergandingan dengan Remy Ishak dan Datuk Jalaludin Hassan. Remy melakonkan watak seorang budak jahat terpengaruh dengan Black Metal. Suatu hari dia datang ke kampung kami dan saya telah menjaganya kerana dia mengalami kecederaan.

"Remy tidak dapat menerima kehidupan dan budaya kami serta bersikap kasar terhadap keluarga saya. Selepas dia pulang ke Kuala Lumpur, dia kemudian sedar dan bertukar menjadi seorang yang baik," jelas Fizo yang turut muncul menerusi drama Spa Q 2.

Selain Bisikan Cinta, Fizo juga diberi kepercayaan untuk watak utama dalam drama terbitan KRU, Bionik. Drama itu amat penting baginya bukan sahaja kerana kepercayaan yang diberi tetapi juga kerana dia memainkan peranan antagonis bernama Johan buat kali pertama.

Memegang watak Johan, Fizo digandingkan bersama Ahmad Kamal Ahmad Adli dan Intan Ladyana. Drama akan ditayangkan di TV3 pada Mac depan.

"Nik (Kamal) mengalami kemalangan dan sepatutnya sudah meninggal. Namun, ayahnya seorang profesor telah menyelamatkan dia dengan menjadikan dirinya seorang robot. Penampilan fizikal dia adalah seperti manusia lain tetapi dia sebenarnya robot.


BERGANDINGAN dengan Sari Yanti dalam drama Gadis Merah Jambu.


"Johan pula anak orang kaya yang sombong. Kami suka wanita yang sama. Disebabkan Nik memiliki kuasa luar biasa, Johan tidak puas hati dan menggunakan wang untuk menumpaskannya," jelas Fizo yang masih terlibat dengan penggambaran drama itu.

Tidak pernah puas

Menyukai dan menikmati watak antagonis, Fizo memberitahu dirinya tidak pernah berasa puas dengan lakonannya. Baginya, dia masih perlu banyak belajar dan berharap penerbit dan pengarah akan memberikan dia peluang untuk mencuba kepelbagaian watak.

Dia tidak mahu orang ramai terutama pembikin filem menggelarkan dirinya bermuka 'jambu' dan dikatakan hanya sesuai dengan watak orang kaya yang sopan.

"Ramai orang kata muka saya tidak sesuai untuk watak jahat. Namun, itu semua pandangan mereka. Bagi saya, sebagai pelakon, kita perlu mencuba untuk menjayakan pelbagai watak. Contohnya saya berjaya memegang watak jahat dalam Bionik.

"Dalam Bisikan Cinta pula saya memainkan watak seorang lelaki miskin. Jadi saya tidak faham mengapa ada ramai yang menyatakan saya tidak boleh memegang sesetengah watak kerana rupa muka saya," tambahnya.


MENERUSI Puteri Salju, Fizo bercinta dengan watak lakonan Puteri Fateen Nasuha.


Tidak takut dengan gosip dan sudah bersedia sebelum memasuki industri, Fizo mengaku bahawa dirinya sekarang masih lagi bujang. Buat masa ini dia mahu menumpukan perhatian terhadap kerjayanya dahulu.

"Sebenarnya saya takut untuk serius dalam hubungan cinta kerana mahu memberi fokus terhadap kerjaya. Biarlah saya berikan tumpuan kepada kerja dahulu.

"Lagipun bukan semua orang boleh memahami kerja pelakon," katanya yang bakal terlibat dalam produksi filem.
Back to top Go down
View user profile
sally_eiyna
Ahli Lagenda
Ahli Lagenda


Number of posts: 10338
Age: 32
Location: Changlun, Kedah
Registration date: 17/09/2008

PostSubject: Re: BERITA DUNIA HIBURAN - PART 5 (go to part 6 plzz)   Thu 08 Jan 2009, 8:38 am

Erra, Emran menghitung hari


BERNIKAH pada Oktober 2007, hidup Engku Emran dan Erra bakal bersinar dengan kehadiran orang baru tidak lama lagi.


IDAK sabar menanti kehadiran orang baru." Begitu perasaan serta debaran hati yang diungkapkan oleh artis popular, Erra Fazira dan suaminya Engku Emran Engku Zainal Abidin dalam menanti saat dikurniakan cahaya mata tidak lama lagi.

Manakan tidak, usia kandungan Erra kini sudah pun mencapai tujuh bulan dan mengikut perkiraan doktor, bekas ratu cantik negara itu bakal melahirkan anak pada 25 Mac ini.

Cuma tinggal beberapa bulan sahaja lagi, selepas dua kali menjalani ujian imbasan, Erra dan Engku Emran bakal menimang anak perempuan.

"Bersyukur dan sangat gembira. Rasa berdebar dan gementar pun ada. Saya pun sudah mengambil cuti yang panjang untuk berehat di rumah.

"Saat inilah saya habiskan masa dengan membuat kerja-kerja rumah. Sebelum ini mana ada masa untuk buat semuanya itu.

"Saya berdoa agar diberikan kesihatan yang baik. Saya juga bersyukur sepanjang mengandung, saya tidak mengalami sebarang kerenah,'' kata Erra berkongsi pengalaman hamil anak sulung kepada Hits baru-baru ini.

Engku Emran dan Erra berkahwin pada 25 Oktober 2007 namun pada Jun lalu, Erra dilaporkan mengalami keguguran ketika kandungannya berusia dua minggu.

Hidup Erra dan Engku Emran kemudiannya kembali bersinar selepas Erra disahkan mengandung sekali lagi beberapa bulan selepas itu.

Insan yang paling bahagia sudah pastinya Emran yang juga Ketua Pegawai Eksekutif Suria FM.

Kelahiran Mac nanti turut dinanti-nanti oleh ibu Erra kerana ia merupakan cucu pertamanya dan cucu keempat bagi ibu Engku Emran.

Menurut Erra, walaupun bakal melahirkan anak yang dijangka Mac ini, dia dan suami masih belum memikirkan nama yang sesuai bagi anaknya.

"Kami sudah ada senarai. Tetapi belum memilih mana yang sesuai.

"Sudah tentu nama anak kami akan bermula dengan huruf 'E' sempena huruf bagi pangkal panggilan nama saya, Erra dan suami, Emran,'' jelasnya.

Ditanya mengenai persiapan pula, Erra menjelaskan bahawa untuk Januari ini, dia dan suami akan sibuk menghias bilik tidur bakal cahaya mata mereka.

"Selepas itu barulah kami akan fikirkan soal pakaian dan persiapan-persiapan lain. Segalanya ala kadar sahaja. Saya tidak mahu mengajar anak saya terlalu mewah.

"Bagi keluarga pula, ibu sayalah yang paling ghairah sangat membuat persiapan. Dia (ibu) siap belikan permainan lagi. Ibu mertua saya pula telah mengatur kenduri doa selamat dan persiapan lain,'' katanya.

Ujar Erra, selain ibu dan ibu mertua, dia turut mendapatkan tips-tips bersalin, berpantang dan penjagaan anak daripada rakan-rakan artis seperti Sharifah Shahira dan Vanidah Imran.

Suami jaga makan Erra

Sementara itu, bagi Engku Emran pula, tiada kata yang dapat menggambarkan betapa hatinya gembira dan tidak sabar menanti kelahiran anaknya.

"Suami mana yang tidak gembira. Ini adalah anak kami yang pertama. Sudah tentu saya tidak sabar dan berdebar.

"Sebagai suami, sudah tentu dalam saat-saat ini, saya akan sentiasa menjaga Erra dengan baik termasuk pemakanannya.

"Saya akan pastikan Erra makan benda-benda yang berkhasiat,'' katanya.

Menurut Engku Emran, sepanjang mengandung, Erra tidak cerewet atau mengidam makanan yang pelik-pelik.

"Kalau mengidam pun, Erra hendakkan tom yam dan makanan-makanan masam. Dia pun nampak cool sahaja,'' ujarnya.

Jelasnya, dalam masa terdekat ini, dia dan Erra akan mengikuti kelas antenatal untuk mendapatkan panduan bagi bakal ibu dan bapa.
Back to top Go down
View user profile
sally_eiyna
Ahli Lagenda
Ahli Lagenda


Number of posts: 10338
Age: 32
Location: Changlun, Kedah
Registration date: 17/09/2008

PostSubject: Re: BERITA DUNIA HIBURAN - PART 5 (go to part 6 plzz)   Thu 08 Jan 2009, 8:47 am

Ujian di hari bahagia


Deja dan Azfendy reda dengan ketentuan Ilahi.


SAMA seperti pasangan lain pastinya cahaya mata amat diharapkan dalam setiap perkahwinan. Kehadiran orang baru dalam hidup mereka selain sebagai penyeri pastinya juga pengikat kasih sayang antara suami isteri.

Namun tidak semua pasangan yang bernasib baik, ada antaranya perlu menunggu masa yang begitu lama sebelum dikurniakan zuriat, tidak kurang ada juga yang perlu menempuh pelbagai halangan sebelum memilikinya.

Begitulah juga ujian yang diharungi oleh penyanyi Deja Moss dan suaminya, Azfendy Datuk Azzuddin.

Tiada kata-kata yang mampu diluahkan setelah berdepan dengan satu dugaan daripada Yang Maha Esa.

Pelantun lagu Asmara ini disahkan mengandung di luar rahim.

Lantas demi sebuah cinta, Azfendy sanggup mengorbankan benih yang baru enam bulan tersemai di perut isteri semata-mata mahu menyelamatkan nyawa isteri tersayangnya.

"Jika tidak melakukan pembedahan boleh membahayakan Deja, jadi kita terpaksa memilih antara ibu atau anak.

"Setelah berbincang dan yang terbaik dia bersetuju untuk menjalani pembedahan membuang saluran tiub fallopia di sebelah kiri kerana kandungan dia melekat di saluran itu," jelas Azfendy pada majlis resepsi pihak lelaki di Dewan Perdana Felda, Kuala Lumpur baru-baru ini.

Akui Azfendy, meskipun mereka berdua agak sedih dengan apa yang berlaku, namun dia menganggap semua yang terjadi suratan daripada Ilahi.

"Tak ada siapa yang mahu perkara ini terjadi tapi saya dan Deja perlu percaya dengan qada dan qadar yang telah tertulis. Mungkin belum rezeki kami kali ini Insya-Allah pasti akan tiba masanya juga kelak," lafaznya.

Pasangan ini telah pun diijab kabul di Masjid Wilayah Persekutuan, Jalan Duta, Kuala Lumpur pada 31 Ogos lalu dan majlis resepsi pihak perempuan telah diadakan pada 16 November lalu di Sarawak.

Bagi Deja, dia amat bertuah kerana dikurniakan pasangan hidup yang cukup memahami dan setia menemaninya tatkala menerima ujian sebegini.

"Saya bersyukur kerana dia amat tenang dan sentiasa menyejukkan saya dalam apa juga keadaan. Walaupun sedih namun kami reda dengan apa yang berlaku," kata penyanyi berusia 35 tahun ini lagi.

Sambung penyanyi bersuara lantang ini lagi, meskipun tiub kirinya kini sudah dibuang namun peluangnya untuk hamil lagi masih ada.

"Peluang untuk saya mengandung masih ada cuma doktor menasihati saya untuk berehat dahulu selama enam bulan sebelum mahu mengandung lagi dan jangan buat kerja-kerja yang berat," katanya yang manis mengayakan busana Butik Cosry bersama suami.
Back to top Go down
View user profile
xyz
Newbie
Newbie


Number of posts: 23
Age: 31
Registration date: 26/10/2008

PostSubject: Re: BERITA DUNIA HIBURAN - PART 5 (go to part 6 plzz)   Thu 08 Jan 2009, 9:07 am

emmm..dgr2 citer rumah tangga tok T..retak menanti belah... aduhh!

sally..xde ke citer pasal depa
Back to top Go down
View user profile
chitra77
Enterpreneur
Enterpreneur


Number of posts: 1070
Age: 36
Location: Sg. Petani, Kedah
Registration date: 23/05/2008

PostSubject: Re: BERITA DUNIA HIBURAN - PART 5 (go to part 6 plzz)   Thu 08 Jan 2009, 9:12 am

xyz wrote:
emmm..dgr2 citer rumah tangga tok T..retak menanti belah... aduhh!

sally..xde ke citer pasal depa

tok T tu sape???? malulah..
Back to top Go down
View user profile http://www.qistinacollection.blogspot.com
xyz
Newbie
Newbie


Number of posts: 23
Age: 31
Registration date: 26/10/2008

PostSubject: Re: BERITA DUNIA HIBURAN - PART 5 (go to part 6 plzz)   Thu 08 Jan 2009, 9:34 am

chitra77 wrote:
xyz wrote:
emmm..dgr2 citer rumah tangga tok T..retak menanti belah... aduhh!

sally..xde ke citer pasal depa

tok T tu sape???? malulah..

DATUK SNLZ.....penyanyi negara no 1 malulah.. malulah..
Back to top Go down
View user profile
sally_eiyna
Ahli Lagenda
Ahli Lagenda


Number of posts: 10338
Age: 32
Location: Changlun, Kedah
Registration date: 17/09/2008

PostSubject: Re: BERITA DUNIA HIBURAN - PART 5 (go to part 6 plzz)   Thu 08 Jan 2009, 9:39 am

xyz wrote:
emmm..dgr2 citer rumah tangga tok T..retak menanti belah... aduhh!

sally..xde ke citer pasal depa

rase2nye sally dh penah kuarkan citer pasal depa
sblm2 ni..part terdahulu..nnt xyz try belek balik ek..
mmg la gossip mengatakan datuk k khwin dgn pramugari...
n ct terima org ke-3. merajuk la camni..
Back to top Go down
View user profile
sally_eiyna
Ahli Lagenda
Ahli Lagenda


Number of posts: 10338
Age: 32
Location: Changlun, Kedah
Registration date: 17/09/2008

PostSubject: Re: BERITA DUNIA HIBURAN - PART 5 (go to part 6 plzz)   Thu 08 Jan 2009, 9:42 am

Sari Yanti & Eddy Casmady Kahwin 16 Januari Ini



Semestinya sekarang Sari Yanti sedang buat persiapan rapi untuk majlis kahwinnya. Tak sangka diam-diam, Sari Yanti yang sering Budiey temui ini akan kahwin pada usia muda 25 tahun. Selamat melangsungkan majlis, Sari Yanti. Jangan lupa jemput Budiey ya.

SARI YANTI PILIH MAJLIS SEDERHANA!

Pelakon kecil molek, Sari Yanti, 25, bakal menamatkan zaman solonya dengan jejaka pilihan, Mohd Eddy Casmady (Eddy), 28, pada 16 Januari ini. Memandangkan hari bersejarah itu hanya tinggal dua minggu sahaja lagi, pelakon yang terkenal menerusi drama Kisah Kaisara ini, memberitahu dia masih sibuk membuat persiapan akhir. Kata Sari, dia sememangnya tidak menang tangan untuk melakukan semua persiapan di hari bahagia itu. Bagaimanapun, dia bersyukur kerana keluarganya banyak membantu.

Setakat ini, sudah 80 peratus persiapan dibuat dan Insya-Allah akan siap sepenuhnya menjelang perkahwinan nanti. Majlis perkahwinan saya ni tidaklah sebesar mana, hanya sederhana saja. Konsepnya ringkas, sama seperti majlis perkahwinan orang lain juga. Cuma untuk malam nikahnya, adalah kelainan sikit, sebab kita akan buat dalam konsep taman. Itu pun sebab rumah saya memang ada taman dan ada banyak bunga, kata Sari yang ditemui ketika majlis pelancaran Anugerah Bintang Popular, di Hotel Palace Of The Golden Horses, Seri Kembangan baru-baru ini.

Dia tidak mengharapkan majlis perkahwinan besar-besaran atau mewah seperti artis popular lain. Bagi aktres yang semakin mencipta nama di pentas lakonan ini, hari bahagianya itu sudah cukup memadai dengan majlis yang sederhana. Kata Sari, adalah lebih penting sekiranya majlis perkahwinannya itu berlangsung dengan lancar dan selamat.

Saya tidak suka majlis yang terlalu glamor, cukuplah kalau secara sederhana saja, tetapi ia bukan bermakna tak meriah. Meriah tu tetap meriah, cuma dengan cara yang biasa. Majlis ini dibuat di rumah saya sahaja iaitu di Kuala Pilah. Bagi pihak suami akan buat di pekarangan Masjid Besar, Subang Jaya. Pada saya, tak perlu keluar banyak wang untuk mengadakan majlis besar-besaran kerana ianya hanya membazir. Lebih baik sekiranya kita simpan wang itu untuk masa depan kita. Apa yang penting, majlis perkahwinan saya itu nanti akan berjalan dengan baik, ujar Sari.

Mengulas lanjut tentang majlis perkahwinannya itu nanti, kata Sari, majlis resepsi kedua-dua pihak akan menggunakan warna-warna lembut yang sesuai dengan jiwanya. Namun, dia masih belum memutuskan jenis warna yang akan digunakan pada tema majlis resepsinya itu nanti.

Buat masa ini saya masih belum menetapkan warna apa untuk digunakan pada majlis resepsi nanti, tapi yang pasti warnanya lembut dan sejuk mata memandang. Untuk pelamin, baju nikah dan sanding saya dapatkan khidmat pereka, Linda Rahim. Soal baju ni saya tidaklah terlalu cerewet sangat, asalkan ia sesuai dengan bentuk dan ketinggian badan saya. Setakat ini saya senang bekerjasama dengan Linda sebab kami boleh berbincang dan dia tahu bagaimana cita rasa saya, kata Sari dalam nada yang ceria.

Dalam persiapan lain, Sari telah pun mengedarkan kad jemputan perkahwinannya kepada saudara-mara terdekat, sahabat handai dan juga pihak media sejak sebulan lalu. Dianggarkan seramai 2,000 tetamu akan hadir menyerikan majlis perkahwinannya itu.

Menyentuh soal wang hantarannya pula, sambil tersenyum, Sari berkata ia terlalu peribadi untuk dikongsi. Namun tidak pula menyembunyikan jumlah dulang hantaran yang bakal diterima pada majlis bermakna itu nanti. Kata Sari, dia bakal menerima tujuh dulang hantaran daripada suami tercinta dan pihaknya pula akan membalas sembilan dulang hantaran.

TIDAK MENYESAL KAHWIN MUDA

Melihat pada orangnya yang kecil molek, ditambah pula dengan perwatakan yang tak ubah seperti remaja belasan tahun, pasti ramai yang tidak menyangka, Sari akan menamatkan zaman bujangnya dalam usia yang begitu muda. Namun bagi Sari, usianya yang bakal mencecah 25 tahun itu bukanlah terlalu muda untuk menempuhi alam perkahwinan, sebaliknya sudah cukup sesuai dan matang untuk melalui fasa tersebut.

Setiap kali saya jumpa orang, pasti yang ada tanya tak rasa muda ke nak kahwin ni? Terus-terang saya katakan yang saya ni pun bukanlah muda sangat, usia saya dah pun masuk 25 tahun dan ada orang yang lebih muda daripada saya pun dah kahwin. Mungkin sebab badan saya ni kecil, jadi orang fikir saya ni budak-budak lagi. Sebenarnya, sejak dulu lagi saya suka tengok orang kahwin muda. Pada saya, bukan mudah untuk buat keputusan berkahwin muda ni, sebab ia bukan perkara yang main-main. Untuk menempuh ke fasa ini (perkahwinan) kita harus bersedia. Saya pun sudah bersedia untuk menempuhi fasa ini dan saya percaya perkahwinan akan mengubah kehidupan saya menjadi lebih baik. Lagipun, buat apa bercinta lama-lama, lebih baik terus kahwin bagi mengelak benda-benda yang tak diingini, kata Sari yang tidak pernah menyimpan perasaan kesal untuk berkahwin muda.

Mengimbau kembali detik perkenalan dengan bakal suaminya, Eddy, yang merupakan seorang ahli perniagaan itu, Sari memberitahu perkenalan mereka mula terjalin sejak beberapa tahun lalu. Bermula sebagai rakan biasa, akhirnya hubungan mereka bertukar menjadi serius.

Saya kenal Eddy dah lama, tapi bercinta baru dua tahun lebih sahaja. Dia merupakan kenalan keluarga saya dan dari situ kami mula rapat. Dari berkawan biasa, tak sangka pula timbulnya rasa cinta. Kedua-dua belah keluarga pun sudah merestui hubungan kami, jadi eloklah kami berkahwin, kata Sari yang terpikat dengan Eddy kerana sikapnya yang memahami dan sentiasa mengambil berat tentang dirinya. - Sinar Harian
Back to top Go down
View user profile
sally_eiyna
Ahli Lagenda
Ahli Lagenda


Number of posts: 10338
Age: 32
Location: Changlun, Kedah
Registration date: 17/09/2008

PostSubject: Re: BERITA DUNIA HIBURAN - PART 5 (go to part 6 plzz)   Thu 08 Jan 2009, 9:44 am

Concert Rihanna Live in Kuala Lumpur Stadium Bukit Jalil



The good-girl-gone-bad and Grammy award winner, RIHANNA, is coming to Malaysia for the first time! Her debut concert, RIHANNA LIVE IN KL 2009 is scheduled for FEBRUARY 13, 2009, FRIDAY, 8.30 p.m. at STADIUM PUTRA BUKIT JALIL.

RIHANNA LIVE IN KL 2009 is part of The Good Girl Gone Bad Tour, the second world concert tour by the Barbadian singer to support her album Good Girl Gone Bad. It consists of 3 legs with 61 shows and has run for over 6 months, starting in Canada. Supporting acts throughout the tour included Akon, Ciara, David Jordan, Chris Brown and various local European acts during the second European leg. Chris Brown and Rihanna performed 11 shows in New Zealand and Australia, and one show in the Philippines.

Rihanna also performed in Singapore on her first solo SE Asian Tour in November 2008. She is coming back for the second leg and Kuala Lumpur and Jakarta has been confirmed as the tour venues.

Concert tickets are available from JANUARY 5, 2009 at all AXCESS TICKET OUTLETS. Ticket Hotline +603 7711 5000 or visit www.axcess.com.my. Ticket Prices: RM128, RM158, RM198, RM288 & RM328.

RIHANNA LIVE IN KL 2009 is organised by PINEAPPLE CONCERTS SDN BHD, Malaysias premier concert promoter; in aid of THE FORCE OF NATURE AID FOUNDATION. PREMIUM & CORPORATE SEATS are available and proceeds of the charity sale will be donated to the organisation.
Back to top Go down
View user profile
sally_eiyna
Ahli Lagenda
Ahli Lagenda


Number of posts: 10338
Age: 32
Location: Changlun, Kedah
Registration date: 17/09/2008

PostSubject: Re: BERITA DUNIA HIBURAN - PART 5 (go to part 6 plzz)   Thu 08 Jan 2009, 9:47 am

Memey Suhaiza Temui Keluarga Norman Hakim, Minta Restu?



Barangkali kalian sudah muak dengan cerita Memey Suhaiza & Norman Hakim, ya aku juga sudah muak menulis entri mengenai mereka. Namun, perkara ini amat panas untuk tidak dikongsikan bersama kalian.

Al-hikayatnya, ada orang ternampak Memey Suhaiza & Norman Hakim keluar makan bersama-sama, malah ada juga yang terserempak dengan mereka di majlis perkahwinan.

Majlis perkahwinan tersebut membabitkan sepupu Norman Hakim, sudah tentulah ramai sanak saudara turut hadir di hari bahagia sepupunya. Kehadiran Memey Suhaiza sudah tentu menarik perhatian tetamu, agaknya lagi banyak gambar Memey Suhaiza berbanding gambar pengantin.

Lagi hangat, Memey Suhaiza turut diapit oleh ibu Norman Hakim ketika mereka berbual rancak, nampaknya keluarga masing-masing sudah dapat menerima skandal khalwat mereka.

Oh ya, update terbaru Norman Hakim akan ditemukan dengan Abby Abadi dalam drama Yusof Haslam.
Back to top Go down
View user profile
sally_eiyna
Ahli Lagenda
Ahli Lagenda


Number of posts: 10338
Age: 32
Location: Changlun, Kedah
Registration date: 17/09/2008

PostSubject: Re: BERITA DUNIA HIBURAN - PART 5 (go to part 6 plzz)   Thu 08 Jan 2009, 9:49 am

Ustaz Akhil Hayy, Waheeda Kantoi Tonton Wayang Bersama



Bukan Hafreze buat cerita, tetapi orang dalam Murai.com.my yang mengkantoikan mereka menonton wayang bersama di One Utama, Damansara. Dating bukan sebarang dating, dating tonton tayangan tengah malam filem hantu Spanish, KM31.

Al hikayatnya, selepas lampu dalam panggung cerah, uztaz Akhil Hayy & Waheeda seakan sedar bahawa ada ramai orang yang memerhatikan mereka. Lantas kedua-dua pun mengelabah lalu bergegas ke tempat parking. Yang lucunya, Ustaz Akhil Hay meninggalkan Waheeda jauh dari dirinya, takut orang Pas nampak kot, yer la sekarang kan musim mengundi. haha

Sejak dulu lagi, memang kedengaran gosip Ustaz Akhil Hayy sudah berkahwin dengan Waheeda, namun masih tiada sebarang kenyataan daripada mereka. Untuk pengetahuan kalian, Ustaz Akhil Hayy merupakan pendakwah bebas mengenai agama, kadang-kala dia juga menjadi penceramah politik bagi parti PAS
Back to top Go down
View user profile
sally_eiyna
Ahli Lagenda
Ahli Lagenda


Number of posts: 10338
Age: 32
Location: Changlun, Kedah
Registration date: 17/09/2008

PostSubject: Re: BERITA DUNIA HIBURAN - PART 5 (go to part 6 plzz)   Thu 08 Jan 2009, 10:10 am

(Gossip) Dato Siti Nurhaliza Failkan Cerai Terhadap Datuk K?



Cerita ini sudah lama sebenarnya & sehingga hari ini masih belum ada bukti sahih tentang apa yang berlaku.

Hari ini, akhbar berbahasa Inggeris New Straits Times menerbitkan satu artikel pendek bertajuk Word has it: Is Sitis marriage on the rocks?.

Penulis artikel itu mendakwa menerima e-mail yang menyatakan Siti Nurhaliza ada berjumpa bomoh di Terengganu untuk melicinkan proses penceraian beliau dengan Datuk K.

Datuk K yang tahu akan kunjungan Siti Nurhaliza itu datang ke bomoh yang sama & meminta untuk dihentikan apa sahaja yang dihajati Siti.

Antara puncanya adalah Siti Nurhaliza kecewa apabila Datuk K membelikan sebuah BMW untuk seorang aktress terkenal, yang juga bekas pramugari.

Ada juga sumber menyatakan yang Siti Nurhaliza tertekan kerana aliran wangnya banyak keluar untuk membantu perniagaan Datuk K.

Entah secara kebetulan atau tidak, wartawan Murai turut memberi hint tentang seorang artis terkenal yang dahulu kahwin dengan gah sudah memfailkan cerai terhadap suami.

Sejauh mana kebenaran cerita ini, hanya Siti Nurhaliza & Datuk K sahaja yang tahu. Kita doakan yang perkahwinan mereka baik-baik sahaja. Sayang jika berakhir kerana mereka nampak mesra didepan kamera.
Back to top Go down
View user profile
luvly e'in
Ahli Lagenda
Ahli Lagenda


Number of posts: 5108
Age: 37
Location: under 1 roof
Registration date: 03/07/2008

PostSubject: Re: BERITA DUNIA HIBURAN - PART 5 (go to part 6 plzz)   Thu 08 Jan 2009, 11:01 am

Aset Siti Nurhaliza RM5 juta



KALAU benarlah apa yang dilaporkan dalam laman web rasmi 2008 MTVAsia Awards (Anugerah MTV Asia), Papalah orang paling gembira sekalimendengar berita artis popular tanah air, Datuk Siti Nurhaliza memilikiaset bernilai RM50 juta.
Masakan tidak, Papa merupakan antara orang yang melihat bagaimana Siti membesar dalam industri hiburan.
Siti mendaki satu persatu anak tangga untuk berada di kedudukannya hari ini.
Dan kini, penghibur kesayangan ramai itu dilaporkan sudah mengumpulaset kekayaan RM50 juta sepanjang tempoh 13 tahun menjadi anak seni.
Kedua-dua pencapaian Siti dipetik daripada laman web rasmi 2008 MTVAsia Awards dalam nota pengenalan mengenai latar belakang penghiburyang baru-baru ini disenaraikan sebagai calon Artis Wanita Popular(Malaysia).
Laman web berkenaan juga menamakan penghibur yang juga isteri kepadausahawan ternama, Datuk Khalid Mohammad Jiwa sebagai antara tiga artisterkaya di Asia Tenggara.
Dengan kekayaan sedemikian yang dimiliki, Siti membuktikan duniahiburan merupakan cabang kerjaya yang boleh menjanjikan masa depan yanggemilang.
Papa percaya laman web itu tidak akan menulis sembarangan tentangberita ini melainkan ia datangnya dari sumber yang begitu sahih.
Sepanjang menjadi artis, Siti memang bijak merencana karier seninyadan pendapatan yang diperolehinya tidak dibelanjakan sewenang-wenangnya.
Papa dapat tahu juga Siti juga bijak melaburkan wangnya menerusi saluran yang betul.
Jadi, tidak mustahil seandainya Siti mempunyai aset dalam jumlah begitu besar.
Apa pun, Papa akan sentiasa menunggu kelahiran album terbaru Siti yang khabarnya juga banyak lagu-lagu sedap.
Kepingin sekali Siti mengalunkan lagu Datuk Suhaimi Mohd. Zain atau Pak Ngah. Lagipun, dah lama Siti tak nyanyi lagu Pak Ngah.
Back to top Go down
View user profile http://www.easypha-max.com
sally_eiyna
Ahli Lagenda
Ahli Lagenda


Number of posts: 10338
Age: 32
Location: Changlun, Kedah
Registration date: 17/09/2008

PostSubject: Re: BERITA DUNIA HIBURAN - PART 5 (go to part 6 plzz)   Thu 08 Jan 2009, 11:57 am

(Gossip PANAZZ) Beego berpeluk di tandas

KUALA LUMPUR: Gambar itu diambil sebagai koleksi simpanan satu eksperimen fotografi di sebuah studio milik seorang rakan dan ia adalah milik peribadi, kata pelakon Beego atau Mohd Aszerul Nizam Abdullah, 28, berhubung gambarnya berpelukan dengan seorang gadis di dalam lokasi persis tandas mula tersebar meluas di Internet hingga menimbulkan tanda tanya di kalangan peminat.

Dia yang terkejut dengan penyebaran gambar itu berkata, ketika diambil, terdapat beberapa orang lagi yang menjaga pencahayaan di kiri dan kanan tempat itu.

Memang ia diambil dalam tandas di studio di Kuala Lumpur baru-baru ini tetapi sebagai koleksi saja dan saya tidak tahu bagaimana boleh tersebar, katanya.

Menurutnya, wanita bersama dengannya itu adalah seorang model dan mereka bekerjasama menghasilkan gambar berkenaan secara profesional.

Ramai orang berada di situ semasa penggambaran dilakukan dan ia adalah sesuatu yang amat peribadi bagi saya bukan untuk disiarkan di mana-mana, katanya.

Melalui gambar yang disebarkan berkenaan, Beego didapati dalam keadaan seolah-olah keasyikan memejam mata sambil didakap dari belakang oleh gadis berkenaan yang memeluk pinggangnya.

Bagaimanapun, pelayar laman web tertanya-tanya berhubung identiti gadis memakai topi dan bercermin mata yang dilihat mesra dengan Beego hingga menimbulkan gosip panas di kalangan peminat.

Bukti menunjukkan gambar berkenaan dirakamkan di dalam tandas dibuktikan melalui kewujudan paip pada tepi dinding dan tangki pam tandas di belakang gadis berkenaan.

Seorang pelayar laman web, Siti Maslinda Zakaria, 25, yang menghubungi Harian Metro menyatakan terkejut menerima kiriman gambar artis kesayangannya itu berikutan Beego masih dalam proses perceraian.

Menurutnya, kiriman e-mail yang diterima dari rakan-rakannya itu dianggap kurang manis.

Pelakon yang terkenal menerusi sitkom Puteri sebelum ini menjadi perhatian umum selepas perceraiannya dengan Intan Shahira Mohd Shahru, 27.

Sehingga kini kes perceraian Beego dan bekas isterinya masih dibicarakan di mahkamah dan belum mendapatkan keputusan hakim selepas kali terakhir dibicarakan di Mahkamah Tinggi Syariah pada Julai tahun lalu.
Back to top Go down
View user profile
sally_eiyna
Ahli Lagenda
Ahli Lagenda


Number of posts: 10338
Age: 32
Location: Changlun, Kedah
Registration date: 17/09/2008

PostSubject: Re: BERITA DUNIA HIBURAN - PART 5 (go to part 6 plzz)   Thu 08 Jan 2009, 12:32 pm

Selamat pengantin Baru...... sari yanti..









ni ler kad jemputan kahwin 'GADIS MERAH JAMBU'..
Back to top Go down
View user profile
sally_eiyna
Ahli Lagenda
Ahli Lagenda


Number of posts: 10338
Age: 32
Location: Changlun, Kedah
Registration date: 17/09/2008

PostSubject: Re: BERITA DUNIA HIBURAN - PART 5 (go to part 6 plzz)   Thu 08 Jan 2009, 12:54 pm

Umie: Susah cari lelaki serasi!


Umie selesa bersendirian tanpa lelaki bergelar kekasih.


PADA usia 35 tahun, kebanyakan wanita sebaya dengannya selalunya sudah pun berkeluarga. Dengan perkataan lain, mereka sudah pun mendirikan rumah tangga dan beranak-pinak. Namun, pelakon terkenal, Umie Aida bagaikan selesa untuk terus hidup sendirian.

Meskipun begitu, bukan Umie secara praktikal hidup berseorangan. Di sisinya, sentiasa ada dua anak angkat lelaki yang sudah meningkat remaja.

Mohd Daniel Firdaus kini menjangkau usia 15 tahun, manakala Mohd Zulhelmi pula setahun lebih muda daripada abangnya.

Lalu, dari satu sudut, hidup Umie bagaikan sudah lengkap, walaupun pada sudut yang lain masih belum juga terisi ruang hatinya.

Dia tidak mengeluh, malah jauh sekali menyesali kehidupannya yang begini.

Bahkan Umie bersyukur, kerana bukan saja dia dianugerahkan dengan dua anak angkat yang cukup bermakna, sebaliknya dia mengaku amat bahagia di sisi ibu bapa, adik-beradik, keluarga, serta orang tersayang.

Orang tersayang? Umie dengan pantas menjelaskan, rakan-rakan dan sahabat handai yang mencurahkan kasih sayang kepadanya tidak syak lagi berada dalam kategori 'orang tersayang', seperti dimaksudkan olehnya.

Bagi adik kepada pengarah tersohor Erma Fatima ini, tidak terlintas difikirannya untuk bersendirian namun pintu hatinya seakan tertutup buat lelaki.


Umie turut hadir pada majlis pratonton filem terbaru, Maut baru-baru ini. Bersamannya, pelakon baru yang sedang meningkat naik, Liyana Jasmay.


"Siapa tak nak berkahwin, lebih-lebih lagi bila usia kita dah meningkat. Bukan saya tak pernah usaha mungkin kami tak serasi," ujarnya memulakan bicara.

Tambah pelakon drama seram, Kekasihku Seru ini bukan tidak ada lelaki yang cuba mendekatinya namun pintu hati sudah tertutup buat cinta sementara waktu ini.

"Jujur Umie cakap pintu hati Umie tertutup sementara buat lelaki mungkin sebab Umie dah bosan dengan kerenah lelaki," kata Umie yang bakal menyambut ulang tahun kelahiran yang ke-36 pada 18 Januari ini.

Namun bagi pemilik sebenar, Umi Kalsum Rahmad Ali ini dia sentiasa berdoa pintu hatinya dibuka semula dan dia akan menemui jejaka yang sesuai untuk dirinya.

"Sekiranya ketentuan Tuhan mengatakan jodoh saya tetap ada, maka saya amat mensyukuri ketentuan itu. Jika sebaliknya pula, saya terima dengan hati terbuka kerana saya percaya, pasti ada hikmah tersembunyi di sebaliknya," kata Umie.

Sebelum ini Umie pernah dilanda kontroversi gara-gara hubungannya dengan pelakon kacak Hairie Othman namun dek badai yang melanda hubungan mereka retak dan Umie dikatakan menjalin hubungan cinta dengan pelakon serta penyanyi muda, Aqasha.

Tidak lama menyulam cinta dengan jejaka muda terbabit, hubungan kasih Umie dan Aqasha dikatakan putus disebabkan wujudnya orang ketiga di antara mereka.

Ditanya mengenai ciri-ciri lelaki idamannya, pelakon drama bersiri Haryati ini lebih suka bersederhana dalam hampir kesemua perkara.

"Saya lebih tertarik kepada personaliti seseorang lelaki. Rupa paras jatuh nombor dua atau nombor tiga. Bagi Umie yang penting dia boleh terima kerjaya Umie dan diri ini seadanya," kata pelakon filem Kala Malam Bulan Mengambang ini.

Bahagia bersama anak angkat

Lebih penting daripada itu, katanya lagi, dia amat bersyukur apabila dua anak angkatnya, Daniel dan Zulhelmi hadir ke dalam hidupnya ketika dia masih muda remaja.

"Mereka datang dalam hidup saya pada ketika orang lain masih bersuka ria. Sebenarnya, dua anak angkat inilah yang mengajar saya menjadi insan lebih bertanggungjawab, bukan saja pada diri sendiri, malah pada keluarga juga," kata pelakon yang popular dalam drama bersiri Rome and Juliet satu ketika dahulu.

Jika pada awalnya dulu, dia membesarkan dua anaknya di sisi ibu yang juga amat menyayangi kanak-kanak, kemudian Umie berpindah keluar untuk membina keluarganya sendiri apabila rezeki semakin menyebelahi diri.

Kini, dia boleh menarik nafas lega kerana rezeki anak-anak tetap ada dan dia sendiri masih kencang menerima tawaran berlakon, untuk terus bernafas dalam industri seni.

"Sekarang ini mereka dah dewasa, masing-masing sudah berdikari dan bijak dalam bidang pelajaran. Semua kerja mereka buat sendiri, gosok baju, basuh kasut.

"Dah dua tahun Umie tak ambil pembantu rumah, Umie yang masak untuk mereka setiap hari, Umie nak tengok mereka berjaya dan pandai berdikari sendiri sebab nanti senang bila Umie dah tak ada satu hari nanti," ujarnya sayu.

Kekasihku Seru bakal difilemkan

Ditanya mengenai perkembangan karier lakonannya yang seakan senyap lewat kebelakangan ini, Umie mengakui perkara tersebut.

"Memang betul, tak banyak drama Umie keluar kat TV. Umie akui sekarang ini Umie memilih sangat untuk terima tawaran berlakon. Bukan apa Umie akan terima watak yang betul-betul boleh meninggalkan kesan baru Umie ambil tawaran tersebut.

"Lagi pun Umie sibuk dengan perniagaan butik cafe yang dah beroperasi sejak lima bulan lalu. Jadi Umie akan terima tawaran berlakon jika ia tak bercanggah dengan masa Umie uruskan perniagaan," ujar Umie yang mengusahakan perniagaan butik cafe tersebut bersama adiknya, Betty.

Bercerita mengenai lakonannya di layar lebar Umie mengakui bakal membintangi sebuah filem pada bulan Mac depan. Menurut Umie, filem lakonannya itu merupakan adaptasi drama seram, Kekasihku Seru yang pernah ditayangkan di TV3 tahun lalu dan Umie bakal membawakan watak yang sama dalam filem tersebut.

Filem arahan Khabir Bhatia ini masih mengekalkan barisan pelakon yang sama sambil dibantu oleh beberapa watak tambahan yang lain.

Kecewa filem Dukun masih terperap

Pasti ramai peminat-peminat Umie tertunggu-tunggu kemunculan filem Dukun. Filem yang diadaptasi dari kisah pembunuhan ngeri yang pernah dilakukan oleh seorang bomoh wanita Mona Fendy sekitar tahun 1993 dahulu.

Dalam filem berkenaan, Umie membawakan watak Dukun yang sememangnya mencabar keupayaannya sebagai seorang pelakon.

"Umie akui kecewa sangat bila filem Dukun masih terperap. Bukan selalu boleh dapat watak yang bagus macam ini. Umie memang seronok bawa watak Dukun, rasa puas sangat berlakon watak itu.

"Namun Umie akui mungkin ada pro dan kontra nya filem itu masih tidak boleh ditayangkan, ada hati pihak-pihak tertentu yang perlu dijaga terutamanya keluarga mangsa (Mona Fendy).

"Mungkin juga ada baiknya filem ini tak dapat ditayangkan sebab mungkin ia boleh bawa kesan negatif kepada masyarakat siapa tahu?," ujar Umie yang pernah membintangi filem sejarah, Leftenan Adnan pada tahun 2002 lalu.
Back to top Go down
View user profile
patzie_girl
Super Senior
Super Senior


Number of posts: 767
Age: 32
Location: keramat wangsa
Registration date: 08/08/2008

PostSubject: Re: BERITA DUNIA HIBURAN - PART 5 (go to part 6 plzz)   Thu 08 Jan 2009, 9:15 pm

btol ke pasal ct n dato k tu...cian ct kan...
Back to top Go down
View user profile
luvly e'in
Ahli Lagenda
Ahli Lagenda


Number of posts: 5108
Age: 37
Location: under 1 roof
Registration date: 03/07/2008

PostSubject: Re: BERITA DUNIA HIBURAN - PART 5 (go to part 6 plzz)   Fri 09 Jan 2009, 8:43 am

Daphne Iking

Back to top Go down
View user profile http://www.easypha-max.com
luvly e'in
Ahli Lagenda
Ahli Lagenda


Number of posts: 5108
Age: 37
Location: under 1 roof
Registration date: 03/07/2008

PostSubject: Re: BERITA DUNIA HIBURAN - PART 5 (go to part 6 plzz)   Fri 09 Jan 2009, 8:45 am

Nurul Alis,Pembaca Berita TV1

Back to top Go down
View user profile http://www.easypha-max.com
luvly e'in
Ahli Lagenda
Ahli Lagenda


Number of posts: 5108
Age: 37
Location: under 1 roof
Registration date: 03/07/2008

PostSubject: Re: BERITA DUNIA HIBURAN - PART 5 (go to part 6 plzz)   Fri 09 Jan 2009, 8:46 am

Gambar Ikin Dulu-dulu

Back to top Go down
View user profile http://www.easypha-max.com
luvly e'in
Ahli Lagenda
Ahli Lagenda


Number of posts: 5108
Age: 37
Location: under 1 roof
Registration date: 03/07/2008

PostSubject: Re: BERITA DUNIA HIBURAN - PART 5 (go to part 6 plzz)   Fri 09 Jan 2009, 8:48 am

Aida Radzwill Bertudung

Back to top Go down
View user profile http://www.easypha-max.com
luvly e'in
Ahli Lagenda
Ahli Lagenda


Number of posts: 5108
Age: 37
Location: under 1 roof
Registration date: 03/07/2008

PostSubject: Re: BERITA DUNIA HIBURAN - PART 5 (go to part 6 plzz)   Fri 09 Jan 2009, 8:50 am

Gambar Aeril Andy Seksi di Ranjang



Pelik gak, bila tengok gambar Aeril Andy, pelakon drama Kisah Kaisara 1 yang nampak begitu seksi di ranjang bersama dengan seorang lelaki.

Back to top Go down
View user profile http://www.easypha-max.com
luvly e'in
Ahli Lagenda
Ahli Lagenda


Number of posts: 5108
Age: 37
Location: under 1 roof
Registration date: 03/07/2008

PostSubject: Re: BERITA DUNIA HIBURAN - PART 5 (go to part 6 plzz)   Fri 09 Jan 2009, 8:52 am

Maut Movie



Back to top Go down
View user profile http://www.easypha-max.com
sally_eiyna
Ahli Lagenda
Ahli Lagenda


Number of posts: 10338
Age: 32
Location: Changlun, Kedah
Registration date: 17/09/2008

PostSubject: Re: BERITA DUNIA HIBURAN - PART 5 (go to part 6 plzz)   Sun 11 Jan 2009, 8:37 am

Siti Nurhaliza dapat jam sempena hari jadi


SITI NURHALIZA di samping kek hari jadinya malam tadi.

KUALA LUMPUR - Dua tahun lalu, Datuk Khalid Mohamad Jiwa atau Datuk K, 50, menghadiahkan sebuah kereta Mercedes hitam dengan nombor pendaftaran angka 11 sebagai tanda cinta sempena ulang tahun isteri kesayangannya, Datuk Siti Nurhaliza.

Tahun ini pula, suami penyanyi tersohor itu menghadiahkan jam tangan buatan Switzerland pula.

"Jenamanya belum tahu lagi kerana kami akan ke Bukit Bintang esok (hari ini) untuk pilih jam.

"Sebenarnya Siti tak mahu hadiah kecuali kasih sayang daripada suami, itu sudah cukup,'' kata Siti dengan wajah berseri-seri ketika diraikan pada majlis hari ulang tahunnya yang ke-30 dekat sini malam tadi.


OMEGA ATAU ROLEX? Mana satu jam yang menjadi pilihan Datuk K untuk dihadiahkan kepada Siti Nurhaliza.

--------------------------------------------------------------------------------

Majlis sederhana yang dianjurkan oleh Datuk K di kediaman mereka yang bernilai RM6 juta di Bukit Antarabangsa, Ampang, bertemakan putih dan merah jambu.

Sejak bernikah dengan Datuk K pada 21 Ogos 2006, suami penyanyi itu tidak pernah terlepas meraikan ulang tahun kelahiran Siti.

Sementara itu, Datuk K mengharapkan agar tahun 2009 akan menganugerahkan cahaya mata buat mereka selain tiada lagi fitnah yang membelenggu seperti sepanjang tahun 2008.
Back to top Go down
View user profile
sally_eiyna
Ahli Lagenda
Ahli Lagenda


Number of posts: 10338
Age: 32
Location: Changlun, Kedah
Registration date: 17/09/2008

PostSubject: Re: BERITA DUNIA HIBURAN - PART 5 (go to part 6 plzz)   Sun 11 Jan 2009, 8:39 am

Back to top Go down
View user profile
sally_eiyna
Ahli Lagenda
Ahli Lagenda


Number of posts: 10338
Age: 32
Location: Changlun, Kedah
Registration date: 17/09/2008

PostSubject: Re: BERITA DUNIA HIBURAN - PART 5 (go to part 6 plzz)   Sun 11 Jan 2009, 8:41 am

Versatil Zizie



--------------------------------------------------------------------------------

TIDAK perlu diperkenalkan lagi, khalayak sudah lama mengenal sosok pelakon putih gebu ini. Cukup dikenali sebagai seorang pelakon yang versatil, Zizie Ezzette A. Samad atau Zizie tidak pernah kecundang dalam setiap karakter yang dibawanya.

Sebagai penggoda, lirikan mata dan lenggok badannya selalu mengundang gelora. Sebagai wanita teraniaya, air mata dan kepedihannya larut bersama keberkesanan lakonan yang dibawa. Malah sebagai pembawa karakter wanita biasa, Zizie masih mampu menambat hati khalayak dengan aksi yang bersahaja.

Bukan orang baru dalam industri, pengalaman lebih 15 tahunnya sudah cukup membuatkan nama pelakon yang menggondol anugerah sulungnya sebagai Bintang Harapan pada Festival Filem Malaysia Ke-11 pada tahun 1994 menerusi filem Kekasih Awal Dan Akhir bersama Jamal Abdillah terus mekar.

Pelakon yang begitu selesa berkerja di bawah arahan sutradara Rashid Sibir ini juga pernah dinobatkan sebagai Pelakon Wanita Terbaik di Anugerah Skrin melalui drama Aduhai Esah selain memukau khalayak dengan lakonannya dalam karya seperti Bicara Cinta.

Kini terbabit dalam drama berantai yang meraih sukses luar biasa pada musim pertama dulu, Spa Q 2, wanita berusia 30 tahun ini membawa karakter pengurus Spa Q bernama Norell.

"Norell seorang yang tegas dan begitu berwibawa terhadap kerja, namun keadaan memaksa dia menyeleweng," ujar Zizie yang menyatakan Spa Q 2 penuh konflik dan lebih berjiwa.

Sambil memberitahu dia menerima tawaran drama yang mula ditayangkan sejak 15 Disember lalu pada pukul 6.30 petang dari Isnin hingga Khamis di TV3 kerana teruja berlakon dalam sebuah produksi hebat serta drama yang sudah terkenal, Zizie gembira kerana berpeluang berlakon bersama teman baiknya, Farahdhiya.

Tidak mengambil sebarang tawaran kerana terbabit dengan drama itu, Zizie sewaktu ditanya tentang kesediaan bernikah memberitahu ringkas: "Calon sudah ada. Tapi hati belum terbuka untuk bernikah."
Back to top Go down
View user profile
sally_eiyna
Ahli Lagenda
Ahli Lagenda


Number of posts: 10338
Age: 32
Location: Changlun, Kedah
Registration date: 17/09/2008

PostSubject: Re: BERITA DUNIA HIBURAN - PART 5 (go to part 6 plzz)   Sun 11 Jan 2009, 8:42 am

Memey-Norman tak sorok lagi



--------------------------------------------------------------------------------

SELAGI Memey dan Norman berdiam diri, selagi itulah kisah tentang mereka berdua diperkatakan. Biarpun mereka tak muncul di media, rupa-rupanya Norman dan Memey tak segan nak keluar bersama di hadapan khalayak.

Seperti baru-baru ini, teman Diva beritahu dia telah hadir ke majlis perkahwinan saudara Norman awal Januari lalu. Majlis yang diadakan di Kampung Pengantin, Ampang itu turut dihadiri Norman dan keluarganya.

Menariknya bersama Norman bukan sekadar keluarganya, tapi terselit Memey.

"Memey duduk di tengah-tengah, antara Norman dan ibu Norman. Mereka nampak mesra. Mungkin memang betul agaknya Memey telah diterima baik keluarga Norman. Bila agaknya mereka nak umumkan perkahwinan ya?" begitu cerita teman Diva baru-baru ini.

Menurut teman Diva ini lagi, Memey pun nampak selesa dikelilingi keluarga Norman. Dan katanya lagi, siapa kata Memey bersembunyi? Hanya dia tak mahu muncul di media sahaja. Tapi dengan Norman, hubungan mereka masih berjalan macam biasa.
Back to top Go down
View user profile
sally_eiyna
Ahli Lagenda
Ahli Lagenda


Number of posts: 10338
Age: 32
Location: Changlun, Kedah
Registration date: 17/09/2008

PostSubject: Re: BERITA DUNIA HIBURAN - PART 5 (go to part 6 plzz)   Sun 11 Jan 2009, 8:43 am

Produksi Awan Dania bermasalah



--------------------------------------------------------------------------------

SEORANG teman lama yang kini sudah jadi pramugari merungut pada Diva. Dia merungut tentang tahap profesionalisme produksi drama popular Awan Dania.

Dia bukan tak suka cerita itu, dia suka. Malah dia bangga apabila ada produksi yang membuat cerita tentang selok belok dunia sebenar para pekerja kapal terbang, lebih-lebih lagi bila bercerita tentang dunia pramugari.

"Cuma yang tak syoknya, mereka baru-baru pernah membuat penerbangan aku tergendala, gara-gara tak habis penggambaran! Siapa yang tak hangin sebab mereka janji nak shoot sekejap saja, tapi bila kami semua dah bersedia untuk berlepas, mereka masih teruskan penggambaran.

"Nak tahu apa jadi? Pihak kami tak hiraukan mereka, lalu terus saja membuat pengumuman penerbangan. Mana yang penting? Mereka atau tugasan kami?," cerita teman Diva ini sambil menyatakan seharusnya produksi drama bersiri itu lebih efisien dan faham tentang sistem kerja mereka.

Dan yang kelakarnya, pengarah drama itu agak berang apabila penggambarannya diganggu dengan bunyi bising sambil kuat menjerit perkataan 'cut'!!! yang membuatkan semua penumpang yang ingin menaiki kapal terbang terkejut.

Diva:Resolusi 2009 mahu lebih efisien, berdisiplin dan tak menyakitkan hati orang.
Back to top Go down
View user profile
sally_eiyna
Ahli Lagenda
Ahli Lagenda


Number of posts: 10338
Age: 32
Location: Changlun, Kedah
Registration date: 17/09/2008

PostSubject: Re: BERITA DUNIA HIBURAN - PART 5 (go to part 6 plzz)   Sun 11 Jan 2009, 8:46 am

Menentang orang muda



--------------------------------------------------------------------------------

BUKAN sahaja sudut vokal, liuk badan Ziana Zain sudak dikenali sejak mula dia melangkahkan kaki ke dalam industri seni.

Bagi mengukuhkan lagi pernyataan bahawa Ziana adalah salah seorang ratu unggul dalam bidang seni suara, Anugerah Juara Lagu (AJL) membuktikan penyertaannya melalui lagu Dingin adalah bukti bahawa dia berada dalam kelasnya yang tersendiri.

Ziana dan Spider adalah dua senior yang akan berentap dengan 12 peserta muda yang lain. Namun itulah warna-warni berada dalam pertandingan AJL yang dinantikan ramai.

"Persediaan saya tentulah dari segi vokal. Saya juga pentingkan pemakaian dan rambut saya pada malam itu. Segala macam perasaan berada dalam diri ini.

"Butterfly in the stomach kata orang putih. Bayangkan akak yang berusia 40-an ini akan berentap dengan adik yang muda-muda di atas satu pentas," ujarnya dalam tawa dan nada berlucu.


Back to top Go down
View user profile
sally_eiyna
Ahli Lagenda
Ahli Lagenda


Number of posts: 10338
Age: 32
Location: Changlun, Kedah
Registration date: 17/09/2008

PostSubject: Re: BERITA DUNIA HIBURAN - PART 5 (go to part 6 plzz)   Sun 11 Jan 2009, 8:48 am

Cinta segera Que, Linda



PERNYATAAN cinta yang menggebu nyata tidak disembunyikan lagi. Baik aktor Que Haidar mahupun kekasihnya koreografer Linda Jasmine, masing-masing menonjolkan emosi gembira mereka dengan saling tertawa dan menyatakan perasaan tidak sabar untuk segera bernikah.

Hadir bersama di Butik Calvin Thoo di Kuala Lumpur untuk memilih busana yang bakal digayakan sempena majlis memotong kek pada hari penyatuan mereka tanggal 14 Februari depan, pasangan yang berbeza jurang usia enam tahun itu menumpahkan perasaan mereka menghitung detik bahagia.

Kenapa dipilih tarikh 14 Februari? Macam mahu mengagungkan budaya Barat.

Que (Q): Bukan, sebab kami tak mahu mengikut budaya barat seperti banyak pasangan kekasih meraikannya, jadi kami memilih untuk diijabkabulkan pada hari itu. Kalau orang bagi bunga, saya melihat ikatan ijab kabul itu adalah hadiah terbaik antara saya dengan Linda.

Linda (L): Sebenarnya kami juga tak sabar nak kahwin cepat. Sebab sebelum ini kami merancang untuk berkahwin pada bulan Oktober. Namun tak sempat dan kami fikir mahu melangsungkan pada Januari, juga begitu terkejar-kejar. Akhirnya kami memilih 14 Februari kerana senang diingati. Tarikh itu juga jatuh pada hari Sabtu, sekali gus memudahkan tetamu kami hadir.

Kenapa nak kahwin cepat? Tak rasa masih awal berkenalan dan tergesa-gesa?

L:Sebab saya nak kehidupan baru saya cepat bermula.

Q: Saya rasa kalau saya kahwin cepat, hidup saya akan terurus. Walaupun dia cerewet, tapi saya okey sebab dia membantu saya. Agaknya juga kerana soal hati, soal cinta dan saya bersyukur kerana perkara baik ini terjadi.

Que, sukarkah meyakinkan Linda untuk menikahi anda?

Q:Tidak, tapi kami ada berdialog tentangnya beberapa kali. Masa mula-mula tanya, saya berdebar juga, tapi bila dia kata okey, lega betul. Dan daripada pertanyaan pertama, saya sering tanya lagi sebab saya takut dia ingat saya main-main. Akhirnya kami serius dan sepakat untuk segera bernikah.

L:Mana taknya, masa mula-mula dia tanya, dia tanya 'You nak kahwin lagi?' Saya tak faham soalan dia. Nak saya kahwin dengan dia atau orang lain.

Q:Maksud saya, saya tanya dia nak kahwin lagi dan kahwin dengan saya ke? Lucu.

Ada banyak pertembungan dan perbezaan antara kalian berdua. Dari segi usia, budaya dan cara hidup. Linda anak moden dan Que sebaliknya. Jadi bagaimana Que dan Linda melihat isu-isu ini?

Q: Itu saya tak nafikan. Tetapi pertembungan-pertembungan ini yang membuatkan kami lebih saling mendekati dan mengenali. Kami begitu menyayangi antara satu sama lain.

L:Orang bandar atau kampung sama sahaja. Malah pertama kali bertemu ibu Que, saya gemuruh dan kami ada berbincang tentang pertembungan-pertembungan ini. Tapi Alhamdulillah, memang tak ada masalah kerana kami saling berterus terang.

Ramai yang kata kalian macam tak sesuai bersama?

Q:Tak kisahlah yang penting kami bahagia. Saya akan jaga rumah tangga saya, jadi orang yang kata kami tak sesuai, jagalah rumah tangga mereka sendiri.

Ini perkahwinan pertama Que dan kedua buat Linda. Keluarga Que cakap apa? Ini satu kelebihan buat Linda bukan?

Q: Semua ibu bapa akan risau apabila anak mereka ingin berkahwin. Itu normal.

L:Ya, saya akui kelebihan itu. Kelebihan menjadi panduan buat saya. Perkahwinan lalu juga menjadikan saya lebih matang dan belajar memperbaiki kesilapan lalu. Tentunya saya mengharapkan agar perkahwinan ini kekal.

Que, banyak orang kata Linda seksi. Adakah anda akan mengubah dia kelak?

Q: Mulut dan kehendak orang tidak boleh ditutup atau dipuaskan. Saya tak akan ubah dia. Saya terima dia seadanya. Saya tak mahu dia jadi hipokrit hanya untuk membuat orang tidak bercakap yang bukan-bukan. Jangan cepat menghukum orang.

L:Saya akan terus menjadi diri sendiri dan berharap orang bersikap lebih terbuka. Yang penting niat saya.

Bagaimana tentang anak? Maaf dengan soalan ini, sebab wanita pada usia lebih 30 tahun selalu mengalami komplikasi kelahiran anak.

L: Saya harap saya okey. Sebab ada saudara saya, pada usia 45 tahun pun masih mendapat anak. Jadi saya harap saya okey dan saya memang nak anak lagi. Kita usaha dan berserah.

Siapakah di belakang perkahwinan?

L:Perancang perkahwinan kami ialah Jeslina Hashim. Kami bernikah di Bora Ombak, memakai busana daripada Datin Kirana untuk akad nikah. Untuk majlis sanding, saya pakai rekaan Syaiful Bahrim sementara Que daripada Lord's Taylor. Busana potong kek daripada Calvin Thoo. Sementara untuk majlis di Johor Bahru pula kami pakai rekaan Datin Kirana dengan kek daripada Thebloomingcakes.
Back to top Go down
View user profile
sally_eiyna
Ahli Lagenda
Ahli Lagenda


Number of posts: 10338
Age: 32
Location: Changlun, Kedah
Registration date: 17/09/2008

PostSubject: Re: BERITA DUNIA HIBURAN - PART 5 (go to part 6 plzz)   Sun 11 Jan 2009, 8:53 am

Cahaya 30 tahun Siti



Hari ini, saat Datuk Siti Nurhaliza Tarudin atau masih mesra dipanggil Siti membuka mata, usianya sudah menginjak 30 tahun. Usia yang bagi segelintir wanita amat ditakuti kerana ia melambangkan kita semakin tua. Namun bagi segelintir wanita salam 30 tahun disambut baik.

Penyanyi nombor satu negara ini tergolong dalam wanita yang menyambut usia 30 tahun dengan penuh teruja.

Tiada apa yang mahu ditakutkan kerana semua manusia pasti tua. Semua orang pasti merasa bertambah umur. Malah seharusnya setiap manusia yang menginjak setahun lagi usia harus berbangga dan bersyukur kerana masih diberi kesempatan Tuhan untuk terus bernyawa. Itulah falsafah Siti.

"Siti teruja menyambut usia 30 tahun kerana ini tanda aras kematangan seorang wanita. Ia juga umpama lambang kestabilan dari segi kerjaya dan peribadi buat Siti. Ya, ini adalah fasa baru yang menyeronokkan Siti," ujarnya penuh teruja.


BEBERAPA hari menjelang ulang tahun ke-30nya, Siti menyatakan kesediaannya untuk berhenti menyanyi demi keharmonian rumah tangga.

Tambah penyanyi yang baru muncul dengan album tradisional kontemporari berjudul Lentera Timur ini lagi, jika mengimbas kembali lembaran kehidupannya pada usia 20-an, dia lebih banyak menurut dan tidak berani membuat keputusan berbanding sekarang.

Jelasnya: "Kalau toleh balik sewaktu Siti pada usia 20-an dengan sekarang, dulu Siti lebih banyak menyerah dan mengikut keputusan orang.

"Siti tidak membuat keputusan sendiri misalnya dalam kerjaya. Tempoh 10 tahun berada dalam usia 20-an, Siti menyerahkan keputusan hal kerja kepada syarikat rakaman dan pengurus.


Salah satu ekspresi Siti sewaktu menjayakan klip video Cinta Ini yang berkonsepkan penceritaan 1001 malam. Klip video ini didominasi oleh teknik CGI dan 3G.

"Namun apabila semakin meningkat usia, Siti lebih berani mengambil keputusan sendiri. Pada usia 30 sekarang, Siti rasa sudah cukup matang dalam mengimbangi kerjaya serta peribadi Siti."

Tentunya, satu hal yang tidak akan boleh dielaknya apabila usia semakin matang dan kehidupan rumah tangganya bersama Datuk Seri Khalid Mohamad Jiwa semakin stabil, soalan tentang zuriat tidak akan pernah terlepas pandang.

"Alangkah bagus kalau Siti mampu meramal masa depan. Pasti Siti tahu bila agaknya Siti akan dikurniakan zuriat," katanya tertawa.
Back to top Go down
View user profile
sally_eiyna
Ahli Lagenda
Ahli Lagenda


Number of posts: 10338
Age: 32
Location: Changlun, Kedah
Registration date: 17/09/2008

PostSubject: Re: BERITA DUNIA HIBURAN - PART 5 (go to part 6 plzz)   Sun 11 Jan 2009, 8:56 am

Saya bukan penyamun - To'ki



Seingat saya kali terakhir kita jumpa kira-kira enam tahun lalu ketika To'ki masih dengan isteri pertama. Apa jadi hidup To'ki hari ini?

Masa itu kita jumpa di Cheras. Dekat restoran bekas isteri saya. Dia yang berniaga. Tapi saya dah lama dah bercerai dengan dia (Roziah Atan). Anak-anak pun ada dengan dia. Sebelum bercerai tu saya ada seorang lagi isteri. Mereka bermadulah. Tapi akhirnya dua-dua cerai. Masa dengan isteri kedua tak ada anak. Sekarang ni saya kahwin lain. Perkahwinan ketiga. Dapat seorang anak. Hidup bahagia dengan bini ketiga ni. Dia faham dan tak kisah walaupun macam-macam cerita buruk orang kata pada saya.

Ada jumpa anak-anak?

Nak jumpa macam mana bekas bini pertama saya tak bagi anak-anak jumpa saya. Mungkin dia orang ingat saya ni jahat sangat. Sebab itulah anak-anak pun takut nak jumpa. Tapi anak dengan ayah, walau macam mana pun ikatan tu tak akan putus. Tengoklah macam mana keadaannya nanti. Tapi saya memang sayangkan anak-anak.

Apa To'ki buat sekarang?

Saya ada studio rakaman. I Touch Entertaiment di Taman Bolton, Gombak. Saya kongsi dengan Lan A To Z dan Mazni (bekas pemain keyboard kumpulan Kiara). Kami banyak buat projek untuk lagu-lagu iklan. Banyak la juga projek kami dapat. Adibah Noor pun buat rakaman studio kami. Baru-baru ni dapat projek Tabung Haji. Okey la. Menjadi jugalah setakat ini.

Apa cerita ni? Dengar berita yang tak elok. Orang kata To'ki kepala gangster.

Entahlah. Saya tak pernah kacau orang pun. Tapi macam-macam pula benda jadi pada saya. Tak apalah, saya anggap semua benda tu ada hikmahnya. Lagipun album saya dah nak keluar. Mungkin ramai yang tunggu-tunggu. Yalah album "orang jahat"!

Pasal kumpulan gangster ni. Betul ke To'ki ada masuk mana-mana pertubuhan haram?

Dulu saya ada masuk Pekida (Pertubuhan Kebajikan dan Dakwah Islamiah). Saya pegang biro kesenian dan kebudayaan. Tapi bila kecoh macam-macam hal berlaku pasal saya, saya buat keputusan keluar dari pertubuhan tu pada tahun 2005.

Sekarang ni ada masuk mana-mana pertubuhan tak?

Tak. Saya lebih suka melepak di studio. Buat lagu dan habiskan masa saya dengan kerja-kerja yang berfaedah. Tapi saya tak nafikan saya ada ramai kawan. Lagipun saya ni artis, pergi mana-mana pun orang kenal.

Kes kena tahan di Taman Samudera, Gombak tahun lepas tu macam mana? Katanya To'ki jadi dalang pergaduhan tu?

Itu yang saya hairan? Kisahnya macam ni. Saya nak pergi kenduri kahwin. Sebelum tu saya singgah di satu restoran di taman itu. Masa nak makan, datang dua orang tegur saya. Saya pun suruh dia orang makan semeja. Yalah, saya artis, dia orang kenallah. Lagipun budak dua orang tu memang saya pernah jumpa pun. Masa duduk makan, tiba-tiba ada sekumpulan orang datang serang meja makan kami. Rupa-rupanya kumpulan yang serang itu ada kes dengan budak yang duduk semeja dengan saya. Dia orang bergaduh, bertumbuk. Saya kata apa dah jadi ni? Tiba-tiba polis datang, ada sesetengah tu lari. Saya tak lari sebab saya tak salah. Kalau lari pun nak lari mana? Orang kenal saya ni To'ki. Geramnya salah seorang yang kena tangkap tu kata saya dalang. Polis pun gari sayalah. Saya terpaksa merengkok dalam lokap empat hari tapi lepas dengan jaminan polis.

Rasa marah tak?

Geram jugalah. Orang lain buat salah, saya yang kena. Nama saya jadi buruk sebab kes tu. Saya harap orang yang buat report polis tu dapat tarik balik report dia. Yalah, saya tak salah.

[b]Ada kesan tak gara-gara kes tu?[/b]

Ada juga. Dua show saya terpaksa batal. Dia orang tak nak ambil saya menyanyi sebab kes tu. Yalah, nama buruk. Pada hal orang tak tahu kisah sebenar. Saya sedih juga tapi saya anggap tak ada rezeki. Mungkin ada hikmahnya. Saya percaya pada satu benda saja. Tuhan turunkan kifarah sebab nak hapuskan dosa kita. Lepas tu dia naikkan darjat kita balik. Saya kena banyak bersabarlah.

Bagaimana dengan masyarakat?

Masyarakat yang tak kenal siapa saya, bila dia orang jumpa dia orang ingat saya ni penyamun. Dia orang ingat saya ni kerja "pau" orang sana-sini. Ada sesetengah tu bila nampak saya dia orang kunci kereta. Tapi saya tak salahkan mereka pun. "Penyamun" memanglah orang takut.

Sebenarnya To'ki seorang yang macam mana?

Kalau orang tak kenal saya, mereka memang anggap saya ini jahat. Sebenarnya saya ni seorang yang low profile. Saya suka didik orang jadi baik dan tak suruh mereka tinggalkan sembahyang. Sekarang ini pun masa saya banyak habiskan di studio. Kalau ada sesiapa yang nak jumpa datang sajalah ke studio. Kehidupan saya sekarang ini sederhana. Saya tak malu nak ceritakan yang saya pakai kereta Kancil saja.

Apa perancangan To'ki selepas ni?

Saya nak hasilkan album. Sekarang baru siap dua buah lagu. Dalam tahun ni album akan siap edaran NSR. Saya tahu ramai peminat yang tertunggu-tunggu album irama Malaysia saya ini. Kalau ada sesiapa yang nak panggil saya buat persembahan tu jangan takutlah. Saya bukan orang jahat. Baru-baru ni saya ada buat show di Balai Polis Gombak. Polis-polis semua suka tengok saya menyanyi. Kalau sesiapa ada hajat itu boleh telefon saya terus. Nombor 019-2589088. Kalau tak dapat boleh telefon juga Ain (016-6949175) atau Niki (018-2229807).
Back to top Go down
View user profile
sally_eiyna
Ahli Lagenda
Ahli Lagenda


Number of posts: 10338
Age: 32
Location: Changlun, Kedah
Registration date: 17/09/2008

PostSubject: Re: BERITA DUNIA HIBURAN - PART 5 (go to part 6 plzz)   Sun 11 Jan 2009, 8:58 am

Umie Aida dan kafe butik



WAH! Dalam diam-diam rupanya Umie Aida dah ada kafe butik. Namanya Belicious Boutique & Cafe.

Dan sesuai namanya, Joyah dengar-dengar kafenya menyajikan hidangan yang enak dan butiknya pula menghimpunkan koleksi terkini pilihan anak muda.

Joyah dikhabarkan hampir saban malam aktres popular menjenguk kafe butiknya yang terletak di Damansara Perdana itu. Selalunya, dia akan ke sana selepas selesai bersenam di sebuah pusat penjagaan kesihatan berdekatan kawasan itu.

Ramai jugalah para artis atau yang seangkatan dengannya dah menjamu selera dan membeli belah di kafe butiknya yang dikendalikan oleh adiknya, Betty.

Ramai juga yang memuji, bukan sahaja hidangan lazat, koleksi fesyennya juga menarik dan lebih penting, servisnya bagus. Ramah tamah dan tak sombong.

Apa pun, paling Joyah tabik ialah kerana Umie berani melebar sayap perniagaan yang dijayakan adik beradiknya itu pada saat dunia sedang mengalami krisis ekonomi. Malah khabarnya dia optimis terhadap perniagaannya itu. Sebabnya, harganya amatlah berpatutan. Baguslah begitu.

Sabtu ini (17 Januari), dia akan melancarkan kafe butiknya itu dan kepada sesiapa yang berminat nak menjenguk-jenguk apa yang ditawarkan oleh Belicious Boutique & Cafe, silalah ke sana. Khabarnya ada jualan prebiu dan banyak koleksi baru akan dipamerkan.
Back to top Go down
View user profile
sally_eiyna
Ahli Lagenda
Ahli Lagenda


Number of posts: 10338
Age: 32
Location: Changlun, Kedah
Registration date: 17/09/2008

PostSubject: Re: BERITA DUNIA HIBURAN - PART 5 (go to part 6 plzz)   Sun 11 Jan 2009, 9:06 am

Nak cari tua jumpa muda - Sheeda



PANAS. Penyanyi dangdut yang popular dengan lagu Angkat Kaki, Rashidah Hamid ataupun lebih dikenali dengan panggilan Sheeda pernah merahsiakan kisah perkahwinan ketiganya dengan seorang guru, Shukry Hashim, 30, baru-baru ini.

Setelah gambar dia bersama suaminya tersiar di sebuah akhbar harian, Sheeda tidak dapat lagi menyembunyikan kisah itu. Akhirnya dia membuat kenyataan yang dia sememangnya berkahwin.

Sheeda yang tidak mahu usianya diketahui umum menegaskan apa yang dilakukan itu semuanya bersebab yang tidak dapat dielakkan demi kebaikan keluarganya.

Hari ini kisah perkahwinan kali ketiganya mahu dikongsi bersama dan apa yang diharapkan tohmahan yang mengatakan dia cuba merahsiakan perkahwinan tidak lagi digembar-gemburkan. Sheeda mempunyai tiga cahayamata hasil dua perkahwinannya sebelum ini iaitu Hafizul Razli, 23, Norrazlinda Razli (Bienda), 22, dan Nurfazlinda Fazli, 9.

l Lama tak dengar cerita, dengar-dengar cerita dah berniaga kopi pula. Apa kisahnya?

Memang saya dah berniaga sekarang ini. Kopi Dangdut Kacip Fatimah, itulah produk saya sekarang ini. Hampir dua tahun saya berniaga kopi ini dan alhamdulillah laris di pasaran. Saya buka perniagaan ini dengan seorang rakan kongsi. Produk ini khas untuk wanita sahaja. Apa yang penting kopi ini ada bahan campuran yang mahal kerana ia boleh melangsingkan badan. Pendek kata, kalau yang sudah berumahtangga pasti terasa macam anak dara gitu! Sekarang ini saya sedang cari pengedar, jadi kalau nak turut serta bolehlah hubungi Shukry di talian 017-3011507. Sajalah nak promosi sikit, lepas tu bolehlah tanya soalan yang panas-panas.

l Macam tau-tau saja, sebelum itu apa kisah album loghat Kelantan tu?

Saya keluar modal sendiri dan terbitkan sendiri. Setakat ini dah balik modal. Itu yang penting. Dalam sebulan album Goyang Dangdut Volume 1 Sheeda dah terjual 4,000 unit. Semuanya dalam loghat Kelantan. Lepas ini saya nak keluarkan VCD pula. Satu lagi ini, sebelum terlupa, saya akan buat jualan pakej. Bagi sesiapa yang beli Kopi Dangdut saya dengan bayaran tambahan RM10.00 mereka akan dapat album Kacip Fatimah, tapi bukan dalam loghat Kelantan. Lagu ini juga akan menjadi lagu tema Kacip Fatimah dalam bentuk iklan.

l Adakah lagi undangan show sekarang ini?

Ada. Bolehlah. Dalam sebulan tu ada juga sangkut satu ataupun dua. Kadang kala lebih. Kalau tak mana nak dapat modal buat benda-benda ni semua.

l Apa cerita tentang kisah perkahwinan baru Sheeda yang dikatakan seolah-olah mahu dirahsiakan itu?

Saya tak kisah nak tanya soalan ni, yang penting tolong saya promosi sikit bisnes dan album. Kita pun dah kenal lama, saya tak kisah.

l Ceritalah, tapi awak jangan propa (tipu).

Rasanya tak sorok ataupun dirahsiakan. Untuk pengetahuan, perkahwinan saya yang ketiga kali ini melalui proses yang sukar. Anak-anak saya dah besar dan hati merekalah kena saya jaga. Anak-anak adalah segalanya, jadi saya tidak boleh belakangkan mereka.

l Setakat sekarang macam mana penerimaan anak-anak?

Syukur mereka dah dapat terima semuanya. Memang pada awalnya sukar juga.

l Keluarga Sheeda pula macam mana?

Orang tua saya dah tiada dan sebelum berkahwin saya dah bagi tahu adik lelaki saya. Keluarga belah suami juga terima baik, tak ada masalah. Adik-beradik saya pun okey semua.

l Adakah anak-anak yang jadi penghalang ataupun tidak setuju dengan perkahwinan itu?

Bukan begitu, anak-anak saya sayangkan saya, jadi mereka tak mahu emaknya ini terkena pengalaman lalu. Tu saja. Shukry pun dah bagi tahu saya, sebelum berumahtangga kita kena selesaikan masalah dengan anak-anak dulu. Dia juga tak mahu ada masalah yang timbul di belakang hari.

l Nikahnya di mana?

Di kampung saya, Kelantan. Buat kecil- kecilan sahaja. Lepas tu kami buat di rumah belah lelaki juga kecil-kecilan. Dah kahwin kali ketiga tak perlu buat besar-besaran, malulah.

l Nikahnya bila?

Lepas Hari Raya Aidilfitri tahun lepas.

l Berapa wang hantarannya?

Murah saja, tak perlu la nak bagi tahu.

l Nak tanyalah sikit, jangan marah ye? Orang kata Sheeda ni suka sangat kahwin dengan orang muda. Komen sikit.

Nak buat macam mana, dah jodoh. Kadang-kadang tu nak juga bercinta dengan orang tua. Malah ada kawan-kawan artis yang rekemen saya dengan VIP. Tapi tak ada jodoh. Pernah saya bertekad selepas bercerai buat kali kedua tempoh hari saya nak cari calon suami yang tua sikit, tapi tak dapat juga. Jodoh kita dengan yang muda juga, nak buat macam mana? Kita terima sajalah.

l Cerita sikit macam mana boleh kenal.

Waktu tu saya ada show di Pahang. Lepas show saya keluar minum dengan penganjur, kawan-kawan Shukry juga. Kemudian Shukry datang. Dia ni pengerusi belia kampung jadi kami pun tukar-tukar nombor.

l Sheeda panggil suami apa?

Kalau depan orang panggil awak gitu. Kalau di rumah panggil sayang.

l Ada rancangan nak dapatkan anak?

Ada, siapa yang tak nak. Bergantung kepada rezeki Tuhan.

l Apa istimewanya suami baru ni Sheeda.

Dia banyak beri dorongan kepada saya untuk terus maju dalam hidup. Contohnya perniagaan ni. Dulu tak ada siapa yang nak bagi idea. Kata Shukry biarpun masih menyanyi, berniaga kecil-kecilan pun tak apa.
Back to top Go down
View user profile
xyz
Newbie
Newbie


Number of posts: 23
Age: 31
Registration date: 26/10/2008

PostSubject: Re: BERITA DUNIA HIBURAN - PART 5 (go to part 6 plzz)   Sun 11 Jan 2009, 9:44 am

Nora Danish Selamat Lahirkan Bayi Lelaki di Hospital Gleneagles, Ampang

January 9, 2009 by M

Leave a comment




Pelakon Nora Danish selamat melahirkan bayi lelaki di Hospital Gleneagles, Ampang, di sini, pagi tadi.
Difahamkan, pelakon berusia 26 tahun itu telah ditahan di hospital itu sejak malam tadi.
Nama pelakon ini cukup hangat menjadi bualan ramai berikutan perceraiannya dengan Toh Muda Rizal Ashram Ramli, 38, pada Ogos lalu.
Mahkamah Rendah Syariah memutuskan kes lafaz cerai bekas suaminya pada Februari dan Jun tahun lalu sah yang mana ketika itu Nora sedang mengandung empat bulan.
Back to top Go down
View user profile
sally_eiyna
Ahli Lagenda
Ahli Lagenda


Number of posts: 10338
Age: 32
Location: Changlun, Kedah
Registration date: 17/09/2008

PostSubject: Re: BERITA DUNIA HIBURAN - PART 5 (go to part 6 plzz)   Sun 11 Jan 2009, 9:53 am

Gambar Angkasawan Negara Kedua, Dr. Faiz Keluar Bersama Nurul Syuhada



Gosip yang mengatakan Dr. Faiz & Nurul Syuhada sedang bercinta, mungkin ada kebenarannya. Seperti biasa, paparazzi yang tak dilantik berjaya mengambil gambar mereka bersama rakan-rakan di restoran A&W Petaling Jaya. Walaupun gambar yang ditangkap tidak beberapa jelas, tapi masih lagi boleh nampak susuk tubuh serta bentuk muka Dr. Faiz & Nurul Syuhada.

Menurut kata sumber, sambil minum-minum tu sempatlah mereka melihat gelagat manja Nurul Syuhada semasa berada di sebelah Mejar Faiz. Sempatlah juga halakan kamera telefon bimbit ke arah mereka. Sebenarnya ada dua lagi rakan mereka. Agaknya Nurul ditemani rakan perempuan semasa keluar dating dengan Faiz dan Faiz juga bawa rakan baiknya.

Back to top Go down
View user profile
sally_eiyna
Ahli Lagenda
Ahli Lagenda


Number of posts: 10338
Age: 32
Location: Changlun, Kedah
Registration date: 17/09/2008

PostSubject: Re: BERITA DUNIA HIBURAN - PART 5 (go to part 6 plzz)   Sun 11 Jan 2009, 9:56 am

Ziana akur bakat muda kuasai industri muzik

MENJADI penyanyi paling senior yang bakal berentap di pentas Anugerah Juara Lagu ke-23 (AJL23) pada 18 Januari ini di Stadium Putra Bukit Jalil sememangnya agak menggusarkan Ziana Zain yang akan mempertaruhkan lagu ciptaan Azlan Abu Hassan dan lirik oleh Azalea menerusi lagu Dingin.

Saat manis yang diperoleh Ziana ketika kemenangan lagu Menadah Gerimis pada tahun 2002 memang masih utuh di dalam ingatannya, namun itu tidak membuatkan ibu kepada dua orang cahaya mata ini meletakkan harapan yang tinggi pada AJL kali.

Enam tahun tidak beraksi di acara gilang-gemilang itu membuatkan Ziana hanya berserah kepada penjurian juri terhadap lagu yang dirasakan layak dinobatkan sebagai Juara Lagu tahun ini walaupun merasakan lagu ciptaan Azlan itu tetap mempunyai keistimewaan tersendiri.

Dingin terpilih untuk bersaing bersama 13 buah lagu lagi yang dipertandingkan menerusi tiga buah kategori; Etnik Kreatif, Pop Rock dan Balada.


Ziana ingin tampilkan persembahan yang terbaik pada malam AJL23 nanti - foto THE STAR oleh RAJA FAISAL


Tiga buah lagu daripada Etnik Kreatif, enam menerusi kategori Balada dan lima buah lagu di dalam kategori Pop Rock akan berentap bagi merangkul gelaran Juara Lagu Ke-23 sekaligus bakal meraih wang tunai sebanyak RM25,000.

Bagi kategori Etnik Kreatif, tiga buah lagu yang layak ke peringkat akhir AJL23 ialah Persoalan Cinta nyanyian Farawahida, ciptaan Julfekar dan lirik oleh Ku Seman dan Izza Rosley, Dusta Berkalang nyanyian Aiman (Hafiz Hamidun/Ahmad Fedtri Yahya) dan Doa Dalam Lagu nyanyian Mawi dan Heliza (Ajai/Loloq) yang mana Zahid akan menggantikan Mawi pada malam tersebut.

Bagi kategori Balada pula, selain Dingin, lagu yang layak ialah Bila Nak Saksi oleh Spider (Tam/Loloq), Hanya Di Mercu nyanyian Ayu (Aubrey Suwito/Habsah Hassan), Cuba nyanyian Faizal Tahir (Audi Mok/Faizal Tahir), Lagu Kita nyanyian Aizat (Aizat) dan Sampai Syurga oleh Faizal Tahir (Audi Mok/Faizal Tahir).

Lima buah lagu yang dipertandingkan menerusi kategori Pop Rock pula ialah Kalis Rindu dendangan Elyana (Aidit Alfian/Ad Samad), Lagu Untukmu oleh Meet Uncle Hussein (Taja, Tass, Lan/Taja, Tass), Yang Pernah nyanyian Estranged (Estranged/Estranged), Aku Stacy nyanyian Stacy (Intan Norul Azlin/Intan Norul Azlin, Layla Ismail) dan Bukan Di Sini oleh Sofaz (Zimi, Ameer/One).

"Sejujurnya, saya lihat semua lagu ada kekuatan masing-masing. Sama juga dalam kategori Balada, setiap lagu yang dipertandingkan ini cukup berbeza, tidak macam era saya ketika beraksi di Juara Lagu dulu.

"Jika dulu, kalau lagu yang bertanding dalam kategori Balada sebagai contoh, pastinya lagu-lagu itu kedengaran sama saja. Tetapi sekarang ini lagu-lagu amat 'colourful'.

"Cukup hebat sebenarnya bakat-bakat muda sekarang. Mereka boleh cipta pelbagai lagu dengan menarik sekali," kata Ziana yang ditemui pada sidang media dan cabutan nombor giliran persembahan AJL23, di Sri Pentas, baru-baru ini.

Kata Ziana, dia tidak melihat status sebagai penyanyi senior memberikan satu kelebihan buat dirinya. Malah, ketika lagu Dingin diumumkan terpilih ke AJL23 yang pada awalnya gagal mara ke peringkat akhir membuatkan penyanyi ini tergamam pada mulanya.

"Saya anggap ini adalah rezeki Azlan. Saya memang tidak sangka pada malam separuh akhir Pop Rock itu mereka buat pengumuman mengejut bahawa lagu ini terpilih juga ke peringkat akhir.

"Sejujurnya, lagu dan lirik Dingin memang menarik. Sebagai penyanyi, saya hanya sampaikannya sebaik mungkin. Lagipun, lagu ini cukup mencabar buat saya. Pernafasan kena bagus untuk menyanyikan lagu ini.

"Apapun, bagi saya, Azlan adalah komposer yang hebat. Dia sentiasa tampil dengan lagu yang mengikut trend semasa dan muzik yang 'fresh'. Begitu juga dengan Dingin yang saya rasakan susunan muziknya bagus," kata Ziana.

Ditanya tentang 'expectation' peminat yang pastinya tinggi terhadap penyanyi pujaan mereka ini, kata Ziana, dia sedar tentang hal tersebut dan akan cuba sebaik mungkin untuk berikan persembahan yang terbaik.

"Saya sedar, sejak tahun 1992 lagi apabila tibanya Juara Lagu, peminat sentiasa ingin lihat sama ada saya berjaya menyampaikan nada tinggi lagi atau tidak.

"Awal-awal lagi saya sudah tahu apa yang peminat ingin lihat dalam persembahan saya. Apa yang boleh saya katakan, saya akan cuba yang terbaik untuk komposer dan peminat. Saya tidak mahu paksa diri atau cuba tunjuk hebat.

"Mungkin dulu, saya akui memang takut jika gagal penuhi apa yang peminat mahukan. Tetapi kini saya harap peminat faham. Sebagai penyanyi, kita memang sentiasa ingin buat yang terbaik semampu mungkin, tetapi kita kena terima semua orang tidak boleh lari dari kesilapan," tutur Ziana yang akan tampil dengan album baru kemungkinan pada tahun ini juga.
Back to top Go down
View user profile
 

BERITA DUNIA HIBURAN - PART 5 (go to part 6 plzz)

View previous topic View next topic Back to top 
Page 5 of 20Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12 ... 20  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Pekanrabu :: -
Jump to:  
Free forum | © phpBB | Free forum support | Report an abuse | Create your blog